Deel dit artikel
-

Twee derde verkopen Black Friday via smartphone

Net als vorig jaar werd ook nu bijna zeventig procent van de aankopen op Black Friday gedaan via een smartphone. Slechts een derde ging via de desktop of laptop, zo laten internationale cijfers van Shopify zien.

De Canadezen geven hun perspectief op Black Friday en constateren, net als betaalspecialist Klarna en Betaalvereniging, recordcijfers op alle fronten.

Het gemiddelde aankoopbedrag per winkel lag dit jaar elf procent hoger dan in 2019: 90,70 dollar. En het verkooptotaal van de tienduizenden sites die op Shopify draaien steeg met 75 procent tot 2,4 miljard dollar. Een klein deel van die handel ging over landsgrenzen: veertien procent.

De best verkopende productgroepen waren: kleding en accessoires, gezondheid en verzorging en de productcategorie huis en tuin.

In het hele derde kwartaal realiseerden aangesloten verkopers via Shopify een handelsomzet van 31 miljard dollar. Dat was 109 procent meer dan in 2019.

Foto: Daniel Weinand (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond