Deel dit artikel
-

Twee Indiase start-ups winnen hoogste beurzen bij Booking.com

De tien start-ups die bij Booking.com de afgelopen drie weken workshops en coaching-sessies hebben gevolgd hebben in de finale hun product gepitcht om in aanmerking te komen voor een beurs. De Indiase start-ups Sakha Consulting Wings: Women on Wheels en Global Himalayan Expedition werden voor hun plannen beloond met de hoogste beurzen van respectievelijk 325.000 en 400.000 euro.

De Nederlandse deelnemers Hotel Con Corazón (hotels met oog voor de lokale impact) en Reflow (bouwstenen gemaakt van plastic afval) ontvingen beurzen van 100.000 euro.

Global Himalaya Expedition (GHE) maakte de meeste indruk in de finale-pitch. Het bedrijf organiseert impactexpedities om toegang tot schone energie en digitaal onderwijs te bieden aan de afgelegen berggemeenschappen van de Himalaya, waardoor deze op de kaart kunnen worden gezet om verkend te worden door toekomstige reizigers.

De nummer twee, Sakha Consulting, is een unieke sociale onderneming, opgericht om vrouwen een veilige vervoersoplossingen te bieden in geselecteerde steden in India, met behulp van vrouwelijke chauffeurs. Op deze manier realiseren zij een waardige broodwinning door middel van professionele rij-mogelijkheden voor arme vrouwen, als onderdeel van het initiatief ‘Women on Wheels’ (WOW).

De tien start-ups die deelnamen aan de editie van 2018 zijn afkomstig uit zes verschillende landen en zijn samen actief op zes continenten, waaronder Antarctica. Zij vertegenwoordigen volgens Booking.com een rijke variatie aan innovatieve online platforms die reizigers verbinden met duurzame reiservaringen, de allernieuwste technologische oplossingen en initiatieven die lokale gemeenschappen meer mogelijkheden geven om zelf ook profijt te hebben van de kansen die het mondiale toerisme biedt.

De volgende start-ups in duurzaam toerisme zijn eveneens beloond met een beurs uit het fonds van 2 miljoen euro uit het Booking.com Booster Programma 2018: Community Homestay Network (Nepal) met 225.000 euro; Keteka (Verenigde Staten, actief in Centraal- en Zuid-Amerika, Antarctica) met 275.000 euro en Wheel the World (Verenigde Staten) met 275.000 euro. HiveSters (Thailand), KITRO (Zwitzerland) en Tastemakers (Verenigde Staten, actief in Afrika) kregen 100.000 euro.

Alle start-ups die aan het programma deelnamen krijgen een jaar lang begeleiding door mentoring en coaching van een strategische mix van experts uit alle onderdelen van de business van Booking.com. Ook krijgen zij de kans om samen te werken met Booking.com op het gebied van innovatieve initiatieven en experimenten die hen helpen verder te groeien in de toekomst.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond