Deel dit artikel
-

Twee keer goud!

De uitreiking van de Stichting Nationale Thuiswinkel Awards had wel wat weg van een medaille-uitreiking; winnaars kregen 'goud', en voor de tweede en derde plek was er 'zilver' en 'brons'. Genomineerden streden in de categorieën Innovatie, Catalogus en Webwinkel, met voor deze laatste twee een onderverdeling in Vakprijzen en Publieksprijzen. Zodoende waren er in het hoofdstedelijk hotel Krasnapolsky in totaal vijftien prijzen te vergeven. In aanmerking genomen dat Thuiswinkel.org zo'n tachtig leden heeft komt dit in theorie neer op eremetaal voor twintig procent van de deelnemers, maar dan is geen rekening gehouden met het feit dat genomineerden meerdere prijzen kunnen winnen.

Zo gebeurde het dat apotheek Medicijnen.nl door de vakjury werd verkozen tot beste webwinkel, maar de publieksprijs in deze categorie ging naar Bol .com, dat tevens van de vakjury voor webwinkels het zilver kreeg toebedeeld.

Grote vreugde was er bij Wehkamp, wier afgevaardigde twee keer het podium opmocht om het 'goud' in ontvangst te nemen. Een keer voor de vakprijs Catalogus Awards 2002, en een keer voor de Publieksprijs in dezelfde categorie. Fons van Westerloo, baas van SBS Broadcasting, overhandigde aan Wouter Bierenbroodspot, manager mediaprodukties van Wehkamp, de prijs van de vakjury, Telegraaf-directeur Ad Swartjes deed hetzelfde voor de publieksprijs. De keuze voor deze twee prijsuitreikers wekte hier en daar wat verwondering, gefluisterd werd dat beiden zelf 'met internet' bepaald niet succesvol waren. Kenners wisten echter dat Van Westerloo er stond als Bekende Nederlander, en Swartjes omdat de Telegraaf een van de hoofdsponsors was.

Bierenbroodspot kon het duidelijk niets schelen wie hem de prijzen overhandigde, 'zijn' bedrijf had tweemaal goud.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond