Deel dit artikel
-

Twintig winkels HEMA worden (ook) magazijn voor e-commerce

Twintig grotere winkels van HEMA krijgen er een tweede rol bij: het worden ook distributiecentra van waaruit DHL orders ophaalt voor aflevering bij klanten van de webwinkel.

Ook al zijn de winkels van HEMA open toch komen de meeste klanten deze weken via de digitale deur binnen. Het gevolg daarvan was, dat er vertragingen in de bezorging ontstaan. Het warenhuis was praktisch gezien niet op de digitale vraagexplosie ingericht. Vertragingen konden oplopen tot twee à vier dagen.

HEMA besloot daarom een extra distributiecentrum voor e-commerce in te richten en twintig grote winkels in het land een tweede functie te geven. Het zijn orderpicklocaties geworden. De pakketjes die daar worden samengesteld gaan niet direct naar de eindklant, maar naar DHL. Die levert ze vervolgens af bij de consument.

Vanwege de vraaggroei heeft HEMA ook zijn mobiele app vernieuwd. Hij is stabieler en overzichtelijker gemaakt. Klanten kunnen ook makkelijker zoeken op winkels en vouchers activeren.

In een bericht aan obligatiehouders laat het winkelbedrijf vanochtend weten dat de klantvraag begint aan te trekken. Ze geven significant meer uit per bezoek. De digitale omzet in Nederland is verdrievoudigd en in België verzesvoudigd (PDF).

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond