Deel dit artikel
-

‘Twitter wil advertentiedomein uitbreiden’

Twitter wil zijn advertentiedomein naar verluidt verder uitbreiden, inclusief andere websites en apps van derden. De advertenties verschijnen dan in zogenoemde Twitter-streams.

Volgens The Wall Street Journal heeft het bedrijf de plannen vorige week besproken met enkele adverteerders tijdens de Consumer Electronics Show in Las Vegas. Daarbij vielen onder meer de namen van partners ESPN (SportsCenter app) en Flipboard.

Er verschijnt nu voornamelijk reclame op de Twitterpagina zelf, maar het idee is dat Twitter de advertentie-inkomsten wil delen met sitebeheerders. Die kunnen wellicht hun eigen feeds samenstellen, op basis van onderwerp of auteur.

Adverteerders kregen afgelopen week ook meer bijzonderheden te horen over de videoplannen van Twitter. Adverteerders kunnen straks zelf video’s uploaden, net als gebruikers. Die video’s in de tijdlijn van gebruikers spelen zes seconden lang automatisch af.

Op welke termijn Twitter deze diensten wil lanceren is niet duidelijk. Volgens Re/code komt de videodienst al ‘binnen enkele weken’.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond