Deel dit artikel
-

Twitter breidt uit met Shops, directe integratie e-commerce

Het verschijnsel social commerce wordt zichtbaar op een nieuw social platform: Twitter. Dat lanceert Twitter Shops in de VS, een dienst waarmee webwinkels hun assortiment kunnen presenteren op de openbare berichtendienst.

Twitter Shops is een uitbreiding op de eerste stappen die het Amerikaanse bedrijf al zette met e-commerce.

In deze fase onderzoeken de Amerikanen hoe ze winkeliers meer aanbod kunnen laten tonen. Dat is: in het Twitter-profiel komt een aparte knop ‘Toon Winkel’. Dat brengt een lange lijst producten naar voren. Met een klik gaat de consument naar een aparte webpagina om eventueel een aankoop te plaatsen.

De programmeurs gaan hierna aan de slag met functies om Shops en hun inhoud beter vindbaar te maken. Ook komt er een reclameprogramma waarmee winkeliers hun items naar voren kunnen brengen. Momenteel is Shops gratis.

Foto: dominique Bernardini (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond