Deel dit artikel
-

Twitter experimenteert met advertentiediensten

Twitter is nog volop aan het experimenteren met het verdienmodel. Zo maakte het bedrijf bekend dat het stopt met het @earlybird-account. Tegelijkertijd lanceert het een nieuwe dienst, Promoted Accounts.

Twitter zou de lessen die het geleerd heeft van @earlyird mee willen nemen, inclusief de feedback van gebruikers en bedrijven en dat willen toepassen op andere advertentiediensten. Twitteraars konden het @earlybird-account volgen en kregen aanbiedingen en kortingen van adverteerders aangeboden.

Een nieuwe dienst die Twitter lanceert is Promoted Accounts, waar merken en andere geïnteresseerden tegen betaling in het lijstje verschijnt waar Twitter advies geeft wie de gebruiker zou moeten volgen, de zogenoemde ‘who to follow’-lijst.

Promoted Accounts is daarmee samen met Promoted Tweets en Promoted Trends een van de mogelijkheden voor adverteerders om hun merk onder de aandacht te brengen om Twitter.

Met Promoted Tweets kunnen merken tegen betaling hun tweet bovenaan de zoekresultaten kunnen tonen. Promoted Trends geeft adverteerders de mogelijkheid hun merk te tonen wanneer er op een bepaald topic wordt gezocht.

Grote adverteerders als Pepsi en Best Buy hebben de advertentiediensten van Twitter uitgeprobeerd, maar zijn geen terugkerende vaste klant geworden. De advertentiediensten van Twitter zitten nog in een experimentele fase.

Het bedrijf kan nog rustig experimenteren met het verdienmodel om de geboden advertentiediensten te optimaliseren. Externe financiers maakten gezamenlijk 160 miljoen dollar over naar de bankrekening van Twitter.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond