Deel dit artikel
-

Twitter goed voor 139,5 miljoen advertentieomzet

Twitter zal wereldwijd in 2011 een advertentieomzet draaien van 139,5 miljoen dollar. Goed voor een stijging van 210 procent in vergelijking met de omzet in 2010, die toen uitkwam op 45 miljoen dollar. 

Dat blijkt uit een onderzoek van eMarketer, die ook voorspelt dat Twitter in 2013 uitkomt op een omzet van bijna 400 miljoen dollar. In 2012 zal Twitter een verwachte omzet draaien van bijna 260 miljoen dollar.

Volgens een analist van eMarketer is vooral de Twitter-advertentiedienst Promoted products populair gebleken in de Verenigde Staten.

Naar verwachting zal Twitter binnenkort een advertentieplatform lanceren waarmee adverteerders, ook de kleine en middelgrote partijen, zelf advertentiediensten kunnen afnemen. Tot nog toe begint het minimale budget voor een adverteerder bij 10.000 dollar.

Twitter heeft het afgelopen jaar volop geëxperimenteerd met advertentiediensten. Zo is er Promoted Tweets waarmee merken tegen betaling hun tweet bovenaan de zoekresultaten kunnen tonen. Promoted Trends geeft adverteerders de mogelijkheid hun merk te tonen wanneer er op een bepaald topic wordt gezocht. Met Promoted Accounts verschijnen merken en andere geïnteresseerden tegen betaling in het lijstje waar Twitter advies geeft wie de gebruiker zou moeten volgen, de zogenoemde ‘who to follow’-lijst. Ook biedt Twitter adverteerders sinds kort de mogelijkheid om advertenties te plaatsen in de timeline van twitteraars, zonder dat deze de adverteerder volgen.

Op dit moment komt 96 procent van de advertentieopbrengsten van Twitter uit de Verenigde Staten. In 2013 zal dat percentage gedaald zijn naar 88 procent.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond