Deel dit artikel
-

Twitter maakt haast met advertenties

Twitter heeft 2400 adverteerders tegen nog geen zes 18 maanden geleden. Dat vertelde commercieel directeur Adam Bain op het Business Insider Ignition congres in New York.

Een belangrijk deel van de advertentiegroei zal de komende maanden worden gerealiseerd door doe-het-zelf-adverteren, waarmee Twitter half november van start is gegaan. Deze vorm van adverteren is bij Facebook alleen al goed voor 3,8 miljard dollar per jaar, volgens marktvorser eMarketer.

Doe-het-zelf-adverteren, waarbij de gebruiker net als bij Google AdWords zelf advertenties kan plaatsen, is vooral aantrekkelijk voor het midden- en kleinbedrijf, aldus eMarketer, dat verwacht dat Twitter in 2012 bijna 400 miljoen dollar aan advertenties zal kunnen verdienen. Op dit moment nemen twintig adverteerders deel aan het programma.

Twitter experimenteert al enige tijd met verschillende advertentievormen. Zo is er Promoted Tweets waarmee merken tegen betaling hun tweet bovenaan de zoekresultaten kunnen tonen. Promoted Trends geeft adverteerders de mogelijkheid hun merk te tonen wanneer er op een bepaald topic wordt gezocht.

Daarnaast is het al enkele maanden mogelijk om advertenties te tonen in de timeline van de gebruiker wanneer deze de adverteerder volgt. Sinds kort kan men ook advertenties plaatsen in de timeline van twitteraars die de adverteerder niet volgen.

Twitter heeft zijn verkoopafdeling met 100 medewerkers uitgebreid. Tot voor kort bestond deze afdeling niet eens.

De respons op Twitter reclames is hoog. Paramount Pictures zou 15 tot 18 miljoen dollar extra hebben verdiend dank zij een Twitter campagne rond de film Super 8. Het bereik van Twitter is groot: zeker 100 miljoen mensen gebruiken Twitter maandelijks. Daarvan gebruiken er 50 miljoen de dienst dagelijks.

Deel dit bericht

1 Reactie

jeroenw

m’n filters staan zeker te goed, heb nog nooit een advertentie gezien op twitter.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond