Deel dit artikel
-

Twitter #Music dreigt flop te worden

De belangstelling voor de onlangs gelanceerde muziekdienst van Twitter is alweer tanende. Daarentegen scoort Vine beter dan ooit. Dat blijkt uit cijfers van Onavo.

Een op de vijftig iPhonegebruikers heeft Vine inmiddels geïnstalleerd. De deze maand gelanceerde versie voor Android telt nu al vijf miljoen downloads. De app stelt Twittergebruikers in staat om video’s van zes seconden op te nemen met beeld en geluid. De video’s hebben nog het meest weg van life-action stop-motion video’s.

Maar de dienst #Music, met korte clipjes van ‘trending artiesten’, lijkt nauwelijks tot de verbeelding te spreken. Veel gebruikers hebben de app alweer van hun smartphone verwijderd. Kevin Thau, degene die de dienst bij Twitter introduceerde, het bedrijf eind mei alweer verlaten.

Het gerucht gaat dat Facebook ook ‘videosharing’ gaat aanbieden in Instagram en dus gaat concurreren met Vine. Facebook zou deze dienst morgen lanceren op een persconferentie.

Zie ook: Vine Marketing: gaat social video dan nu eindelijk doorbreken?

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond