Deel dit artikel
-

Twitter koopt mobiel advertentiebedrijf

Twitter heeft weer een mobiel advertentiebedrijf overgenomen. Ditmaal gaat het om TapCommerce, met klanten als eBay en gamingbedrijf Supercell. Volgens het blog Re/code is rond de 100 miljoen dollar betaald.

TapCommerce richt zich vooral op retargeting, oftewel het opnieuw onder de aandacht brengen van producten of diensten die klanten eerder hebben bekeken. Het bedrijf maakt geen gebruik van cookies, maar analyseert surfgedrag. De grote specialiteit is app re-engagement, waarbij gebruikers worden aangemoedigd om apps opnieuw te gebruiken.

Twitter volgt Facebook en Google sinds kort met zogenoemde appinstallatie advertenties. Vanaf nu kunnen gebruikers met behulp van een advertentie meteen naar de App Store of Google Play worden geleid.

Het Amerikaanse bedrijf heeft eerder dit jaar al geëxperimenteerd met een beperkte groep adverteerders, waaronder EA Games en Lyft, maar vanaf deze week zijn alle adverteerders welkom. Zij hoeven alleen te betalen als gebruikers ook daadwerkelijk op een link drukken.

Facebook heeft veel succes geboekt met het advertenties voor mobiele installaties. Mobiele advertenties vormen zelfs zestig procent van de totale advertentieomzet. Sindsdien zijn ook Google en Yahoo in deze markt gestapt.

Deel dit bericht

1 Reactie

stefan

Twitter gaat dit jaar nog een grote slag slaan op het gebied van de twitter functies op de televisie.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond