Deel dit artikel
-

Twitter tweakt targeting reclameopties

Twitter voegt een nieuwe targetingoptie toe aan zijn reclamedienst. Adverteerders kunnen specifieke personen en doelgroepen gaan benaderen op basis van interessegebieden.

Tot op heden was het niet mogelijk om specifieke personen, bijvoorbeeld fans van een band of merk, gericht te benaderen met reclame. Die verschijnt in de marge op pagina’s op Twitter.com. De nieuwe reclameoptie staat toe dat commerciële boodschappen beter op doelgroepen worden afgestemd.

Behalve op personen kunnen bedrijven ook op 350 interessegebieden gaan targeten, legt het bedrijf uit op zijn blog.

Reclamecampagnes hadden tot nu toe een doorklikratio van tussen de een en drie procent. Het berichtenbedrijf denkt dat adverteerders door het verbreden van de aanspreekbare doelgroep hogere rendementen kunnen halen uit hun campagnes.

Twitter is bezig om zijn geldmachine aan te zetten. Het bedrijf begint meer verdienmodellen te activeren en maakt die bovendien aantrekkelijker voor een groter publiek. Dat moet op enig moment zulke grote omzetten opleveren, dat investeerders in het bedrijf hun 1,2 miljard dollar aan aandelen met goed rendement kunnen verkopen.

Foto: dcjohn (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond