Twitter vergroot bereik adverteerders via nieuw netwerk

Twitter geeft mobiele adverteerders meer armslag met het nieuwe Twitter Audience Platform, dat net als het Facebook Audience Network verder reikt dan het eigen domein. Twitter kondigde het nieuwe platform donderdag aan.

Twitter Audience Platform heette tot voor kort nog Twitter Publisher Network, en ook daarmee konden adverteerders al zogenoemde app-installs advertenties buiten Twitter plaatsen. App installs zijn advertenties die gebruikers aanmoedigen om mobiele apps te installeren. Het netwerk wordt grotendeels gefaciliteerd door advertentieverkoper MoPub.

Twitter richt zich vooral op apps, omdat internetgebruikers tegenwoordig een groot deel van hun tijd in apps doorbrengen, tachtig tot negentig procent, zegt Ameet Randive van Twitter.

Nieuw is dat adverteerders voortaan hun gesponsorde campagnes op het microblog ook buiten Twitter kunnen plaatsen, via native ads, banners, video of interstitials. Dat kan eventueel met behulp real time bidding, waarbij de beschikbare inventaris wordt geveild.

Twitter bereikt momenteel 300 miljoen actieve maandelijkse gebruikers, maar via het nieuwe netwerk hebben adverteerders in theorie toegang tot 700 miljoen gebruikers. In de afgelopen maanden is geëxperimenteerd met het netwerk, waarbij Samsung de eerste adverteerder was.

Twitter hoopt uiteraard op meer advertentie-omzet. Waar het toch al niet erg slecht mee gaat: de advertentieverkoop groeide in het afgelopen kwartaal met 63 procent naar 452 miljoen dollar. Daarvan werd 88 procent via mobiele telefoons gerealiseerd.

3_ads

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug