Deel dit artikel
-

Uber begint eigen advertentiebedrijf

Uber heeft officieel een eigen advertentietak gelanceerd om ‘consumenten te betrekken bij merken’ door ze videoadvertenties te tonen tijdens taxiritten.

Er zullen ook advertenties verschijnen in de Uber (taci) app en Uber Eats-app, naast digitale advertenties in het voertuig en gesponsorde e-mails. Uber spreekt over Journey Ads.

Uber zal ook een proefprogramma lanceren voor het tonen van advertenties op tablets in Los Angeles en San Francisco.

De nieuwe divisie wordt geleid door Mark Grether, eerder werkzaam bij Amazon Advertising, CEO van Sizmek en mede-oprichter van Xaxis.

Meer dan 40 merken hebben al testen uitgevoerd met Journey Ads, waaronder NBCUniversal, Heineken en United Artists Releasing. Consumenten keken gemiddeld twee minuten naar een reclame.

Of consumenten hier op zitten te wachten, moet nog blijken, maar treinreizers zijn vaak al gewend aan reclameboodschappen op schermen.

Uber heeft in het afgelopen kwartaal 1,87 miljard ritten over de hele wereld verzorgd, wat zich vertaalt in een hoge merkimpressie op consumenten tijdens ritten en bezorging, zo stelt het bedrijf.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond