Deel dit artikel
-

Uitgeverij Telegraaf verandert naam in Mediahuis

De bedrijfsnaam Telegraaf Media Groep (TMG) verdwijnt. Per maandag 4 november 2019 verandert die in Mediahuis Nederland.

De naamsverandering moet het einde markeren van een proces dat twee jaar duurde waarin de organisatie van TMG onderdeel is geworden van de Mediahuis-organisatie. De Belgen kocht De Telegraaf in 2017, waarmee John de Mol zijn ambitie voor een grote eigen nieuwsuitgever in rook zag opgaan.

Mediahuis Nederland moet volgens CEO Rien van Beemen gelijk staan aan ‘het gedeelde geloof in onafhankelijke journalistiek en de gezamenlijke groeiambities onderstreept’.

De website MediahuisNederland werkt niet en Mediahuis.nl routeert door naar Mediahuis.be.

Uitgeefgroep Mediahuis, oorspronkelijk uit België, is tevens eigenaar van NRC Media en het regionale Mediahuis Limburg. Beiden blijven onder hun huidige bedrijfsnaam opereren. De andere grote krantenuitgever in Nederland, DPG Media, heeft ook zijn wortels in België. Mediahuis en De Persgroep zijn in Nederland niet enkel concurrenten, want samen zijn ze eigenaar van de online platformen Gaspedaal.nl (TMG) en AutoTrack.nl (DPG) in een joint-venture.

Foto: DennisM2 (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond