Deel dit artikel
-

Unilever breidt startup-programma uit

Het Nederlands-Britse Unilever gaat zijn Foundry startupformule ook in de VS lanceren. Tot nu toe heeft Unilever financieel of anderzijds bijgedragen aan 4000 startende bedrijven, waarvan er tachtig experimenten met Unilever merken hebben uitgevoerd.

Unilever heeft tot op heden ruim 15 miljoen dollar in het programma gestopt, dat zich aanvankelijk vooral richtte op advertentie en marketingtechnologie. Want, zegt Shawn O’Neal van Unilever tegen AdAge, ‘We verliezen geen marktaandeel aan rivaal Procter & Gamble, maar aan kleine startende bedrijven’.

‘Unilever wil als hun mentor en partner fungeren om samen met hen nieuwe wegen te verkennen (en) om in contact te komen met onze consumenten en klanten’, zo heette het bij de introductie van het programma in 2014.

Foundry was tot nu toe gevestigd in Londen. Daar werkt men samen Collider, een B2Brand start-up accelerator. In alle opzichten is Foundry vergelijkbaar met een Startup Bootcamp of Rockstart Accelerator. Meer dan 200 Unilever-marketeers wereldwijd delen als mentor hun expertise en ervaring.

De Foundry biedt starters ook de kans mondiale projecten op te zetten met financiering via Unilever Ventures. Unilever Ventures investeerde in merken als StriVectin, Ren en Lumene. Een andere recente investering was Discuss.io.

Deel dit bericht

1 Reactie

Johan Brakka

Slimme zet.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond