Deel dit artikel
-

Unilever Duitsland zet steviger in op marktplaatsen

Unilever Duitsland neemt een extern bureau aan om zijn positie op Amazon te verstevigen. Het digitale kanaal en marktplaatsen in het bijzonder worden een steeds belangrijker afzetkanaal.

De producent van talloze consumentenartikelen schakelt de hulp van Finc3 uit Hamburg in om zijn digitale bereik te vergroten. Finc3 is gevraagd om zowel de strategische als de operationele kant van het werk in te vullen. Unilever was al wel actief op Amazon maar wil zijn activiteiten daar, en op andere marktplaatsen, opschalen.

Het bureau uit de Duitse Hanzestad is ook bekend met marktplaatsen eBay, OTTO, Zalando, Tmall en Alibaba Express. Een deel van het operationele werk wordt uitgevoerd in het Slowaakse Bratislava.

Amazon is in Duitsland de grootste e-commercebestemming en is daar goed voor een consumentenomzet van boven de tien miljard euro.

Foto: Ulrich Scharwächter (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond