Deel dit artikel
-

Google-actie rond merkartikelen Truus.nl

Online winkel Truus.nl begint samen met zijn leveranciers een grote online promotiecampagne rond het bestellen van huishoud- en verzorgingsartikelen. Voor het eerst werken merken samen.

Truus.nl, Google en de fabrikanten van huishoudelijke en verzorgingsartikelen willen meer consumenten overhalen om online boodschappen te doen. En dus gaan naast Procter & Gamble, Kimberly Clark en Reckitt Benckiser ook Unilever en Philips meer samenwerken.

Consumenten krijgen door de samenwerking meer voordeel op de aankoop van producten. Het voordeel op 50 procent is te behalen door de aanschaf van bijvoorbeeld een shampoo en conditioner.

Nog niet eerder kozen Unilever, Procter & Gamble, Kimberly Clark en Philips op deze schaal voor promotie, zegt Christian van Someren, directeur van Truus.nl. “We hebben ook nog nooit op zulke grote schaal Google als advertentiemedium ingezet.”

Traditioneel gebruiken de fabrikanten van Truus.nl vooral tv-reclame om hun producten aan de man te brengen. Van Someren verwacht dat drogisterijen en supermarkten op deze manier nog meer concurrentie van het internet ondervinden.

In Nederland wordt slechts 1 procent van de consumenten schoonmaak- en verzorgingsproducten via internet verkocht, terwijl in Engeland dat percentage al 10 procent is.

Truus.nl is opgericht door twee voormalige Procter & Gamble-medewerkers.

Deel dit bericht

2 Reacties

Magento Hosting

Het is toch eigenlijk wel gek dat merken nu pas beginnen met samenwerken met webshops? En is dit echt de eerste keer?? Wordt dat bij grotere bedrijven en shops, zoals Wehkamp en Bijenkorf nog niet gedaan? Wel goed geregeld door het team van Truus.

Renate

Leuk dat ze gaan samenwerken. Ik ben echter meer geïnteresseerd in wat ze dan precies gaan doen…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond