Deel dit artikel
-

Unilever treedt op tegen nepperij in influencermarketing

Unilever koopt geen volgers op sociale media en wil geen zaken doen met partijen die volgers kopen op sociale media. Marketingbaas Keith Weed kondigt dat vandaag aan en begint met Dove-zeep en Hellmann-mayonaise.

De aard van reclamemaken verandert met het versplinteren van de mediaconsumptie. Jongelui kijken überhaupt veel minder televisie en andere publieksgroepen kijken ook vaak en innig naar andere schermen dan die ene grote. Om zijn werk goed te kunnen doen, wil Weed kwaliteitsgaranties over zijn bereik.

Werken met merkambassadeurs, onder wie influencers, is onderdeel van de digitale marketingpraktijk. Om zeker te weten dat Unilever met zuivere kanalen werkt, gaat het concern eisen stellen aan de partijen waarmee het werk. Geen nepvolgers, fans die gekocht zijn, dus meer. Dat vertelt de chief marketing officer tegen Reuters.

Unilever en concurrent P&G stellen ook aan Facebook en Google zulke strenge eisen. Zij willen niet dat hun reclameboodschappen bij content komt te staan die ‘besmet’ is.

Vorig jaar gaf Unilever 7,7 miljard euro uit aan marketing van zijn producten.

Foto: Simon Clancy (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

Christopher Cardoen - CCKZ WEBDESIGN & SEO

Ik denk persoonlijk dat Unilever niet legit is en wordt betaald door de voedselinddustrieën. Ik kan persoonlijk om die reden niet vertrouwen wat Unilever over schrijft. Het is voor mij zoals een studie over hoe gezond rood vlees is terwijl deze studie is gefunded door de vlees industrie zelf. Ik geloof enkel onafhankelijke studies die zonder financiele steun tot hun conclusie zijn gekomen. Jammer genoeg gebeird dit te zelden nog.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond