Deel dit artikel
-

UPC weet abonneeverlies te beperken

UPC verliest nog steeds klanten: in het derde kwartaal waren dat er 19.000. Wel steeg het aantal internetabonnementen met 11.000 dankzij hogere snelheden. Het aantal klanten dat de nieuwe generatie televisiedienst Horizon heeft geïnstalleerd bedroeg eind oktober meer dan 200.000.

Vanochtend verschenen de kwartaalcijfers (pdf) van het moederbedrijf Liberty Global. In vergelijking met Q2 daalde de kwartaalomzet van de Nederlandse kabelaar in het derde kwartaal licht met 0,7 procent naar 230,4 miljoen euro.

Guido Nap, Financieel Directeur bij UPC Nederland, spreekt over ‘tekenen van herstel’. ‘Wij zien ook dat klanten meer diensten van ons afnemen en vaker kiezen voor het UPC Alles-in-1 pakket. Dat vertaalt zich in een afname van het  klantenverlies. De lichte afname van de omzet is hoofdzakelijk het gevolg van de seizoensdaling van betaalde videodiensten en telefonie en een afname van het aantal klanten.’

UPC heeft eind oktober bekendgemaakt dat men de organisatie gaat vereenvoudigen. Verwacht wordt dat ongeveer 75 arbeidsplaatsen zullen vervallen vanaf het eerste kwartaal 2014. Functies met direct klantencontact worden zoveel mogelijk ontzien.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond