Deel dit artikel
-

UPC verliest klanten

UPC Nederland verliest klanten. Het totaal aantal abonnementen is ten opzichte van het derde kwartaal gelijk gebleven op 3,6 miljoen. Maar het totaal aantal klanten bedroeg eind vierde kwartaal 1.6 miljoen, een verlies van 21.000 ten opzichte van het derde kwartaal.

Over een jaar gemeten verloor de kabelaar bijna honderdduizend klanten. In heel 2013 zag UPC het aantal internetabonnementen met 43.000 stijgen. Het aantal klanten dat twee of drie producten afneemt, is gestegen met dertigduizend naar 1,1 miljoen. Het aantal klanten dat de nieuwe generatie televisiedienst Horizon heeft geïnstalleerd is verder toegenomen naar meer dan 210.000.

Door de aanhoudende concurrentiedruk daalde de omzet (pdf) licht van 955,6 miljoen euro in 2012 naar 935,3 miljoen euro in 2013. In vergelijking met het derde kwartaal steeg de omzet in het laatste kwartaal met 1,7 procent naar 234,4 miljoen euro.  De operationele winst (OCF) steeg met vijf procent naar 139,2 miljoen euro met name door verdere kostenbeheersing.

Moedermaatschappij Liberty Global had meer profijt van zijn Belgische dochter Telenet en met name van Unitymedia KabelBW in Duitsland. Liberty Global wist het verlies in het vierde kwartaal te beperken tot 121,2 miljoen dollar. Een jaar eerder stond er een verlies van 331,3 miljoen. De omzet ging met 71 procent wel flink omhoog naar 4,47 miljard, grotendeels dankzij de overname van Virgin Media.

Dit jaar zal de omzet nog verder omhoog gaan als UPC en Ziggo samengaan. Daarnaast heeft Liberty Global een bod uitgebracht op een belang in Sirius XM, een aanbieder van satellietradio. Voor beide overnames moet goedkeuring worden gegeven door toezichthouders.

Deel dit bericht

1 Reactie

joris

En terecht! Als nieuwe klant krijg je gratis welkomstgeschenken en korting maar als trouwe klant moet je er zelf achterkomen dat er een sneller abonnement voor minder geld is. Niemand informeert je. Vervolgens bestel je dat bij UPC en haal je ipv de beoogde 100Mbit maar 12 Mbit. Als je na drie weken bellen, twee keer omwisselen en herinstalleren van het modem belt of je alstjeblieft het oude abonnement terug mag is de 7-dagen termijn verstreken en zit je aan het nieuwe vast. Bravo!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond