Deel dit artikel
-

UPDATE: IAB benoemt ceo om professionalisering te bevorderen

Het Internet Advertising Bureau (IAB) krijgt een betaalde ceo. Robin Webster, executive bij de Association of National Advertisers (ANA) zal de taak op haar nemen. Dit maakte het IAB bekend . De belangenvereniging voor online advertising wil met deze stap de organisatie – die nu nog bestaat uit mensen die zich onbetaald inzetten – meer professionaliseren.

"Het aanstellen van Webster betekent dat het IAB een volwassen organisatie aan het worden is," zegt IAB-voorzitter Rich LeFurgy. Volgens LeFurgy is Webster vanuit voorgaande functies goed in staat om online advertising bij zowel online als offline media en marketingmanagers te vertegenwoordigen.

Webster was betrokken bij eMarket World en de organisatie van de @dtech conferentie over online advertising. De laatste editie van deze conferentie werd eind vorig jaar in de Rai in Amsterdam gehouden. Pas vanuit de functie bij de Association of National Advertisers raakte Webster betrokken bij het IAB. Ze was een van de verantwoordelijken voor de gezamenlijk door het IAB en ANA georganiseerde Coalition for Advertising-Supported Information and Entertainment, die zich mede richte op online advertising. Ook werkte ze bij adverteerders als Nestle en Frito Lay.

In een interview met InternetNews kondigde Webster aan dat ze zich sterk zal inzetten voor afspraken binnen de branche, ondermeer over metingen tussen admanagementsystemen bij advertentienetwerken en uitgevers. De gegevens die beide partijen als effect van een campagne (doorklikratio) presenteren willen nogal eens verschillen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond