Deel dit artikel
-

UT neemt deel aan Google Online Marketing Challenge

Tweedejaars studenten Business Administration aan de Universiteit Twente doen in het nieuwe keuzevak Digital Marketing voor Networked Business mee aan de Google Online Marketing Challenge (GOMC). Het vak brengt studenten in contact met alle aspecten van de hedendaagse digitale marketing en ook met onderwerpen als Big Data, Social Media Marketing  Internet of Things en Neuromarketing.

De jaarlijkse Challenge georganiseerd door Google brengt studenten in contact met de praktijk van Search Engine Marketing en in het bijzonder met de Search Engine Advertising. Gedurende drie weken werken studenten in groepjes aan een Google AdWords-campagne voor een bedrijf of non-profitorganisatie en zij concurreren met meer dan 3.000 groepen studenten van over de hele wereld.

De wereldwijde winnaar krijgt een reis van een week naar het hoofdkantoor van Google in San Francisco. Verder zijn er prijzen voor regionale winnaars en winnaars in speciale categorieën.

De evaluatie van de groepen is gebaseerd op drie elementen. Het rapport over de pre-campagne moet Google goedkeuren. Google let als tweede element op de Google-benchmarks zoals de CPC (Cost per Click), CTR (Click Through Rate) en het conversiepercentage. De post-campagne tenslotte wordt beoordeeld door een academisch panel.

Deelnemende bedrijven krijgen gratis een AdWords-campagne gedurende drie weken. Zestien organisaties uit Twente, Leeuwarden en Duitsland doen mee.

De UT is de eerste Nederlandse universiteit die met haar vakken deelneemt aan deze wedstrijd.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond