Deel dit artikel
-

VakantieVeilingen.nl: We zijn al mobile first

Meer dan de helft van al het verkeer (en de winstmarge) op de sites en apps van VakantieVeilingen.nl komt al uit mobiele dragers. “Mobiel staat bij ons centraal in de customer journey. Volgend jaar beginnen we te bouwen aan de band met onze klanten als ze op hun bestemming zijn”, zegt UX- en conversiemanager Fabian Spaargaren.

Die omslag naar mobiel heeft niet enkel gevolgen voor het design van de apps en website maar ook voor de organisatie zelf. Per kanaal wordt nagedacht over het beste aanbod en de beste weergave daarvan.

Hoewel Vakantieveilingen.nl van Emesa ondertussen al een van de grootste sites voor tripjes en uitstapjes is, ziet de onderneming nog genoeg kansen voor groei. “Die moet uit de apps komen. Op basis van iemands locatie en voorkeuren kunnen we nog relevanter en persoonlijker worden. Pushnotificaties spelen daarbij een belangrijke rol.”

Op goede dagen komt tot zeventig procent van het verkeer uit mobiele dragers. De apps houden klanten op de hoogte van nieuwe en lopende veilingen en wanneer die bijna zijn afgelopen of wanneer de gebruiker wordt overboden. Dat biedt hem gelijk de mogelijkheid een hoger bod te plaatsen, “Al sta je bij de supermarkt voor de kassa. Dat maakt niet uit. Het spelelement is een belangrijke reden voor het succes. De mobiele conversie in de app is hoger dan die op de desktop.”

In de mix van smartphone, tablet en desktop zien we dat de gebruiker veel van deze apparaten naast elkaar gebruikt. De rol van het mobiele kanaal daarin is wel duidelijk: oriëntatie en de direct link met lopende veilingen. “Aan ons de uitdaging om goed in kaart te brengen wanneer de gebruiker welk apparaat gebruikt. Daar proberen we met veel analyses zicht op te krijgen.”

Een van de taken van Spaargaren voor 2015 is de band met de klant te versterken, ook als hij op zijn bestemming is aangekomen. Immers, de site en apps voorzien nu in het vinden en boeken van uitstapjes. Alle actie die daarna volgt, valt nu buiten het zichtsveld van Vakantieveilingen. “We zijn nu de customer journey aan die zijde aan het designen. Daarin kun je relevant zijn met het pushen van dienstenberichten maar ook commerciële.”

Foto: lars erik skrefsrud (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond