Deel dit artikel
-

V&D investeert in voorraadoptimalisatie voor omnichannel

V&D gaat het totale assortiment aansturen met Slim4 software van Slimstock. De retailer krijgt naar eigen zeggen zo de maximale regie over de totale logistieke keten van leveranciers, distributiecentrum, winkels en de webshop en kan zo beter omnichannel retailprocessen ondersteunen.

Het aanbod van V&D beslaat een mix van merken en private labels die verkocht worden via 63 fysieke winkels en de webshop vd.nl. Het assortiment maakt het voorraadbeheer complex. De voorraden worden op basis van vraagvoorspelling verdeeld over 63 fysieke winkels, de webshop en shop-in-shops. Daarnaast moet er rekening gehouden worden met trends, events zoals het Prijzencircus en verkooppieken tijdens feestdagen en seizoenen.

Met de software kan men voorraadbeheer van het distributiecentrum, de fysieke winkels en de webshop beter op elkaar afstemmen. Zeker in het geval van schaarste zal Slim4 prioriteit geven aan de kanalen of winkels met de hoogste verkoopkans. Een betere eindvoorraad voor fashion moet aan het einde van een seizoen resulteren in minder afprijzingen en een betere margemix.

Deel dit bericht

1 Reactie

Jeroen Bos

Slim 4 is een fantastische oplossing. Dat zou elke, zich zelf respecterende retailer, in huis moeten nemen. Ik zie zoveel “nee verkopen” in winkels, maar ook zeker online!
Well done V&D!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond