Deel dit artikel
-

V&D sluit samenwerking met Sanoma

    V&D en Sanoma gaan samenwerken om live events te organiseren voor de doelgroepen van de uitgever op de vijftien locaties van het warenhuis.

    Zojuist eindigde in Amsterdam een bijeenkomst waar V&D en Sanoma hun plannen uiteenzetten. Het doel is om ‘retailtainment’ naar de winkelvloer te brengen. Het warenhuis wil daarmee meer beleving op de winkelvloer brengen, de uitgever (en zijn adverteerders) komen via deze route in direct contact met hun publiek.

    De samenwerking rijkt verder dan alleen de bladen van Sanoma, ook SBS kan erbij worden betrokken.

    Op 29 april wordt het eerst winkelevent georganiseerd.

    Een voorbeeld van een winkelevent is een Margriet Fit Challenge. In een V&D wordt een yogaworkshop gehouden in combinatie met een sportmerk. Aan die workshop, zo legt Louise van Nispen van Sanoma uit, kan een kortingsactie voor een sportabonnement worden verbonden en een winactie voor alle deelnemers. Ander voorbeeld dat aan de vergadertafels is geformuleerd, is een Van-Moe-naar-Mooi-naar-Huis-metamorfose vanuit Ouders van Nu. Dat zou worden opgezet met een cosmeticapartij.

    Marketinghoofd Adriana Hoppenbrouwer van V&D: “Door crossmediale merken als Margriet, Libelle, Ouders van Nu en VIVA en de winkels van V&D aan elkaar te koppelen, kunnen we op de winkelvloer een verhaal vertellen.”

    Dit initiatief is een van de eerste zichtbare ‘vernieuwingsacties’ waarmee V&D zich nieuw wil profileren in de Nederlandse winkelstraten.

    Foto: Viva el Momento (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond