‘Veel klachten over afhalen buitenlandse pakjes bij PostNL’

De Consumentenbond krijgt veel klachten van consumenten die melden dat PostNL hen niet informeert over postpakketjes die voor hen klaarliggen bij een afhaalpunt. Niet opgehaalde pakketjes gaan na twee weken retour afzender.

Sinds vorige maand is PostNL gestopt met het aan huis bezorgen van pakketten uit het buitenland waarover consumenten inklaringskosten (douanekosten en btw) moeten betalen. Veel consumenten hebben geen gepast geld in huis en dus is het handiger als de postbezorger het pakket naar het dichtstbijzijnde pakketpunt stuurt.

Op de site is de beleidswijziging vorige maand niet eens aangekondigd, op aandringen van de Consumentenbond is dat nu alsnog aangepast.

PostNL zegt dat in een enkel geval klanten niet zijn geïnformeerd, maar dat strookt niet met de tientallen klachten, zegt de Consumentenbond. De bond zal extra alert zijn in de komende drukke pakjesperiode rondom de feestdagen.

13 Reacties

Postzegels en Kerstzegels DUURDER dan bij SANDD!!!

EN NU DIT WEER!!!

Wat een ……zooitje!!!!

Postnl gaat op deze manier GOED de afgrond in!!!

Ik vrees dat dat één heel klein briefje is dat gemakkelijk zoek raakt tussen het reclamegeweld.

Hier ook last van gehad, zou volgens Track&Trace eerst bezorgd zijn, na contact met de support desk werd na een aantal dagen de status gewijzigd naar terug op depot en na 14 dagen (zonder melding naar mij!) weer terug naar de afzender.

Ook ik heb hier last van gehad mij niets gemeld over een pakketje.. Nu is het pakket terug gestuurd en duurt het 2 maanden voor ik het weer heb.

Opzich een goede maatregel, alleen contant betalen aan de deur is lastig. Ik heb amper contant geld in huis en weet ook nooit precies wanneer er een bezorger komt/wat ik moet betalen.

Alleen de uitwerking is wat uh… minder, licht de ontvangers in dat er een pakketje ligt waarvoor betaald moet worden en ze hier 14 dagen voor hebben (of staat dit al in de app?) en er is niks aan de hand.

Helaas moeten ook wij constateren dat het servicenivo van PostNL de afgelopen 6 maanden significant lager is geworden. Pakketten worden vaak 1 dag langer in depot gehouden nadat ze op tijd zijn ingeleverd op het postpunt. De website van postnl toont dan de dag na inlevering als de dag van inlevering naar de klant. gevolg: klachten

Inmiddels ook al meegemaakt dat de inhoud van nietverzekerde pakketten deels is ontvreemd. gevolg: klacht van klant en opnieuw toesturen.

Pakketten aangeboden op vrijdag en zaterdag worden zelden op maandag aangeboden. Meestal pas dinsdag.

voor ons reden om meer met dhl (OMG maar toch) en UPS te gaan sturen.

Ik ontvang steeds post dat er een pakket afgeleverd moet worden
aan gezien ik niets besteld

Heel vaak maak ik mee dat ik de pakketjes op moet halen, ook als er geen inklaringskosten betaald moeten worden. Ik probeer zelf alle zending bij te houden en hopen dat ik er geen misloop. Ook merk ik dat pakketjes uit NL steeds minder vaak aangeboden worden. Al een paar keer meegemaakt dat er stond dat we niet huis waren, hoewel er altijd iemand aanwezig is. Ook bij de buren is er altijd iemand aanwezig, dus ik begrijp het niet zo goed. Alsof de postbezorger geen zin meer heeft om het pakketje af te geven en bij voorhand al een “wij troffen U niet thuis” kaartje heeft geschreven.
Balen de service van PostNL, en eigenlijk onaanvaardbaar.

Ik heb een afhaalbriefje 1 maal gekregen, maar de rest van de keren wist ik waar het pakketje afgehaald kon worden dmv track and trace. Ook heb ik meegemaakt dat de adres gegevens die juist zijn opgegeven door de verzender foutief is overgenomen. Er stond een juiste naam, maar postcode 9999ZZ

Heeft POSTNL wel eens van mobiele pinapparaat gehoord? Werkt prima en de smoes dat contant afrekenen zo lastig is kan meteen in de prullenbak.
Weer een typisch voorbeeld van de hedendaagse bedrijfscultuur. Zelf een probleem veroorzaken en dan afwentelen op de klant

Ze laten pakjes verdwijnen, dan ligt het in Den haag volgens de 1 dan later volgens de ander kwijt . Ze stellen voor de verzendkosten te betalen. In 1 maand twee pakketten kwijt bij mij. Wat een zooi!! Ik stap over en boycot post. NL volledig voortaan!!

Ik ben zelf postbezorger. Wij krijgen ontzettend veel pakketjes uit China. En ze passen niet allemaal door de brievenbus. Heel frustrerend als er niemand thuis is, en de buren en de buren daarnaast en daarnaast, links en rechts, het pakketje niet willen aannemen. Dit kost veel tijd. We moeten dan naar de retailer fietsen. Dit kost soms 10″minuten om er naar toe te fietsen. Dus bij sommige straten gaat er direct een briefje in de bus. Trouwens ook belachelijk dat we af en toe zelfs schoenendozen krijgen om te bezorgen, en die passen in geen enkele brievenbus. Ik ben niet van de pakkettendienst, maar ben postbezorger die brieven in de brievenbus moet stoppen.

Ook gedonder gehad met post nl.
Heb helaas mijn lightpad niet binnen gekregen.heefd 2 weken op afhaalpunt gelegen.zonder dat ik het wist.
Kreeg wel een bericht dat mijn pakket was opgehaald.
Waardoor ik naar afhaalpunt.
Had zelf niets opgehaald.post nl teruggestuurd.heb ook contact gehad met post nl zelf.
Maar werd tot 2x toe schrofterig behandeld.
Gewoon schandalig

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug