Deel dit artikel
-

Veel klachten over zakelijke belaanbieder

De Consumentenbond heeft een honderdtal klachten ontvangen over Belcentrale, die (klein)zakelijke bellers telefonisch benadert om over te stappen. Gedupeerden voelen zich om meerdere redenen misleid.

Belcentrale heeft dezelfde eigenaar als Garantiebellen. De klanten van Garantiebellen zijn door Belcentrale overgenomen.

Klachten gaan onder meer over dat beide bedrijven zich zouden voordoen als KPN, dat het niet voldoende duidelijk is dat het om een zakelijk aanbod gaat en dat er vijfjarige contracten worden aangeboden die alleen tegen een hoge afkoopsom opzegbaar zijn.

Omdat het om een zakelijke overeenkomst gaat, kunnen gedupeerden geen beroep doen op regels zoals bedenktijd en andere consumentrechtelijke bescherming. Gedupeerden kunnen gespecialiseerde hulp zoeken via een rechtsbijstandsverzekering of een branchevereniging.

Dit bericht is 9 keer gedeeld

1 Reactie

bert

Daarom koop ik zakelijk alleen maar consumentenproducten, en hanteer ik eigen naam als bedrijfsnaam. Scheelt enorm veel gezeik en kosten.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond