Veel uitgevers slecht voorbereid op cookieloze wereld

Een op de drie uitgevers is, volgens een internationaal onderzoek, voorbereid op een cookieloze toekomst. Velen hebben geen log-in- of firstpartydatastrategie.
Dat laat een peiling onder 555 internationale uitgevers zien. Mediaplatform Teads laat verder zien dat 45 procent een aanzienlijke daling van de advertentie-inkomsten verwacht en meer dan 53 procent hier nog geen actie op onderneemt.
De meeste uitgevers zijn overweldigd door de vele beschikbare cookieloze oplossingen. Slechts 28 procent voelt zich zeker van zijn rol in het nieuwe landschap.
Angelina Eng, van IAB’s Measurement, Addressability & Data Center, vindt het verrassend dat zoveel uitgevers zich niet voorbereiden.
Mogelijk hangt de perceptie van de nieuwe realiteit samen met het constante falen van Google op 3rd party cookies uit te faseren uit zijn Chrome-browser. Niettemin bevat al meer dan 45 procent van het wereldwijde webverkeer geen third-party cookies meer heeft.
Cookieloze campagnes, zo laat Teads zien, scoren qua resultaat praktisch even goed als wanneer er wel persoonsgegevens worden geoogst en uitgebuit.
Foto: Markus Binzegger (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond