Veertigers en vijftigers drijven groei tweedehands
Anders dan algemeen aangenomen zijn het niet de jongere consumenten die de groei drijven van tweedehands retailers en marktplaatsen.
Het zijn de veertigers en vijftigers, zegt verwerker van financiële data Experian. De bestedingen van deze oudere doelgroepen namen afgelopen jaar met tussen de 55 en 60 procent toe.
“Als de uitgaven bij tweedehandswinkels in het huidige tempo blijven doorgaan, zou de sector in feestmaanden 363 miljoen pond kunnen genereren, een extra stijging van 111 miljoen ten opzichte van dezelfde periode het jaar ervoor.”
‘Social commerce’, wel overwegend besteed aan de jongere shoppers, groeide afgelopen jaar met 32 procent en kan in november en december bijna de helft meer opleveren: 111 miljoen pond.
Experian ziet op grond van creditcardgegevens dat de Engelse consument twee procent minder uitgaf in fysieke winkels en vier procent meer online.
Aan kerstuitgaven gaan de Britten, naar verwachting, rond de 1,1 miljard pond uitgeven aan cadeautjes, feestelijk eten en drinken.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond