Deel dit artikel
-

Verbod op on-linereclame Kinder-chocolade

Twee websites, een app en het YouTube-kanaal van chocolademerk Kinder zijn in Engeland verboden zo lang ze reclame tonen voor de suikerhoudende producten.

Dat is het gevolg van een uitspraak door de Advertising Standards Authority (ASA). Die houdt onder meer toezicht op reclame voor voedsel met veel vet, suiker en zout (HFSS) richting kinderen.

De uitspraak volgt op één klacht, van actiegroep Children’s Food Campaign tegen de reclamepraktijken van de merkeigenaar Ferero.

De juridisch vertegenwoordigers van Kinder betogen dat Kinder zich met zijn digitale kanalen op volwassenen richt. Wat betreft de zakelijke site is de ASA het daarmee eens. Van de app, sites en het YouTube-kanaal mag, onder meer vanwege de spelelementen, worden aangenomen dat de doelgroep kinderen zijn.

Zo lang Ferereo in overtreding is met zijn uitingen mogen die in het Verenigd Koninkrijk niet worden getoond. De chocolademaker is begonnen de uitingen aan te passen.

Foto: Coralie Ferreira (cc)

Dit bericht is 5 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond