Deel dit artikel
-

Vergelijk.nl waarschuwt voor malafide webwinkels

Vergelijk.nl waarschuwt voor een toenemend aantal malafide webwinkels. “Met de stijgende populariteit van het kopen op internet, stijgt ook het aantal malafide bedrijven dat de consument willens en wetens belazert,” aldus Vergelijk.nl. “Helaas verpest deze kleine groep bedrijven het broze vertrouwen van de consument in online shoppen.”

Volgens Vergelijk.nl hebben zich in het verleden enkele malafide bedrijven aangemeld bij Vergelijk.nl maar kwam men daar te laat achter. Dat is uiteindelijk reden geweest voor Vergelijk.nl om de bij haar aangesloten winkels te controleren en bij eventuele wanprestatie of malversaties van de site te verwijderen. Daarnaast is volgens Vergelijk.nl in sommige gevallen een juridische procedure gestart om gederfde inkomsten te verhalen.

De ruime meerderheid van winkels die online verkopen, zijn betrouwbaar  en voeren een respectabele bedrijfsvoering. “Gelukkig is maar een klein percentage van de winkels kwaadwillend en er bewust op uit om de consument geld afhandig te maken”, aldus commercieel directeur Roland Mulder. “Helaas verpest deze kleine groep bedrijven het broze vertrouwen van de consument in online shoppen. Juist om de consument te beschermen tegen ‘internetboeven’, controleren we scherper en ondernemen we eerder actie,” aldus Mulder. 

Ondanks een screening vooraf is het volgens Vergelijk.nl niet altijd mogelijk om malafide bedrijven te weren. Voordat een winkel op Vergelijk.nl wordt geplaatst, vindt een controle plaats op inschrijving bij de Kamer van Koophandel, de Algemene Voorwaarden en de gehanteerde betaalmethoden.

Bij klachten van gedupeerde bezoekers onderneemt Vergelijk.nl meteen  actie. In eerste instantie wordt het betreffende bedrijf benaderd en om wederhoor gevraagd. Bij onvoldoende reactie of wanneer een winkel helemaal niet reageert, wordt de samenwerking stopgezet. In sommige gevallen wordt een procedure gestart om gederfde inkomsten en schade te verhalen.

Eventueel gedupeerde klanten worden indien nodig bijgestaan door Vergelijk.nl. Maar het bedrijf beroept zich erop dat het helaas weinig voor de individuele klant kan doen, omdat de overeenkomst is gesloten tussen de klant en de winkel.

Niet iedereen merkt dat het aantal malafide webwinkels toeneemt. Bij de Safe Internet Foundation neemt het aantal klachten van consumenten over malafide praktijken niet toe. “We krijgen een enkele keer wel eens een melding binnen, maar in aantal nemen de klachten niet toe. Wel krijgen we steeds vaker klachten binnen over malafide praktijken op veilingsite e-Bay. Meer en meer mensen hebben het idee dat ze daar belazerd worden,” zegt Peter van Wel van de stichting.

Deel dit bericht

34 Reacties

radja

vergelijk doet erg weinig aan checking blijkbaar: even snel gezocht blijkt dat nog steeds winkels met illegale leveringsvoorwaarden op de site aanwezig zijn, zoals dell. er is duidelijk bij webwinkels een mentaliteitsomslag nodig, want je aan de wet houden is natuurlijk wel een eerste vereiste om een legitieme winkel te zijn.

Henk

Er zijn er meer dan eerst, kijk maar eens op http://www.internetoplichting.nl

Martine van Laere

Op http://www.winkeloverzicht.com kun je per webwinkel ervaringen van anderen lezen of zelf toevoegen om op die manier de keuze voor een webwinkel te vergemakkelijken. Die illegale webwinkels moeten echt aangepakt worden want deze verpesten het voor de grote groep die wel degelijk goed bezig is.

els

Dit is spijtig genoeg meer en meer het geval. Op eerstehands.com komen ook steeds meer en meer ervaringen met een bepaalde winkel te staan. Zelf ben ik ook gedupeerde geweest door online een reis te boeken.

youri

SNOTNOSE SKATEBOARDS eigenaar andy metscher,,bestel je een skate board voor je kind,krijg je een plastic plankje met een stikker….FAKE bedrijf geld kwijt!!!

marco kuilman

Dit bedrijf levert niet!!! Heb een maand geleden dartpijlen besteld,tot op heden niets gekregen. Een levertijd van drie werkdagen. Heb het bedrijf gebeld,gemaild,maar krijg alleen de voicemail. Slechts 1 mail terug gekregen. MAAR AL WEL MIJN GELD OVERGEMAAKT! DAT BEN IK OP ZEKER KWIJT!!!!!!! Bestel nooit bij deze webwinkel,.

A vd B

Plaatje voldoet niet aan werkelijkheid. Wordt dus iets geleverd in totaal andere kleur. Brievenbuspost a € 7,00! Retour gestuurd maar ook daar draai je zelf voor op. Reactie winkelier: misschien maar niet online winkelen mevrouw! Pardon. Nooit iets bestellen.

JB

Internet-Bikes.com is niet betrouwbaar, sterker Internet-Bikes.com is malafide, te kwader trouw. Wij hebben een bestelling gedaan en deze vervolgens geannuleerd, desondanks vindt toch levering plaats, die hebben wij geweigerd. Sindsdien beantwoordt Internet-Bikes.com geen mails en weigert de betaling terug te storten. Internet-Bikes.com heeft de geweigerde fiets ondertussen opnieuw te koop staan op de website. Wij zijn genoodzaakt tot aangifte tot aangifte bij Justitie. Koopt vooral niet van Internet-Bikes.com, het overtreedt de wet.

Samantha

http://diplomakopen.nl/ is een website waar ze misbruik maken van rtl http://www.rtlxl.nl/#!/editie-nl-216694/5ffcbc9f-a2c5-488c-9553-2fafae06bd43
Je betaald met bitcoins en hoort er nooit meer wat van. Het erge is nog dat je nergens slecht of geen recensies vind van deze site

Mandy

http://www.autodoc.com en http://www.auto-onderdelen24.nl blijken hetzelfde bedrijf. Adverteren met snelle levering en héél veel in voorraad. Mooi niet. Verschillende data onderdelen besteld. Na betaling een mail dat het niet in voorraad is en of het goed is 2 maanden later de levering te ontvangen. 1 akkoord de ander niet. Gevraagd geld retour. Dit kon niet, wij konden het bewaren voor andere orders. Aangegeven geen interesse. Kregen daar een hele bijdehande mail op dat zij wel zoveel in voorraad hadden (met andere woorden daar kun je wel iets uit zoeken).
Was op een gegeven ogenblik verwarring van onze kant, want degene die de mail ondertekende voor beide bedrijven was dezelfde naam. Uiteindelijk wel geld retour.

Gewricke

Auto onderdelen 24 is gewoon een filiaal van Autodoc en die laatste zit in Berlijn. Er zijn heel wat zogenaamde webwinkels voor auto onderdelen maar heel veel zijn gewoon een andere naam voor Auto doc. Ze tonen een grote hoeveelheid onderdelen van veel verschillende merken en die zijn dan zogenaamd allemaal op voorraad. Maar de leveren soms gewoon een ander merk dan besteld werd en de levertijden zijn veel langer dan ze aangeven. Kortom: het is een onbetrouwbare leverancier, je kunt er niet van op aan wat je krijgt en wanneer je het krijgt.

Johnny

Ik heb onlangs enkele schokbrekers bij Autodoc besteld.
Beloofd was om ze de volgende dag op te sturen, echter is het pakket daar nog 2 weken blijven liggen. Ondertussen de order geannuleerd maar het pakket werd na 2 weken toch verstuurd.
Ik moest dat natuurlijk weer terug sturen en mijn geld claimen.
Ik heb uiteindelijk een gedeelte van mijn geld terug gekregen.
Communicatie verloopt moeizaam, je wordt voorgelogen en dat alles op z´n Engels.
Voor mij was dit de eerste en laatste keer.
Geen aanrader!

Selvet

Onderdeel besteld bij auto doc.de
Onderdeel wat hun site voorstelde nadat ik alle gegevens van mijn wagen ingaf paste niet op mijn wagen.Ik heb het inderdeel terug verzonden.Na meerdere malen te mailen kreeg ik na 4 maanden een.mail dat het fabrieksgarantie werd afgekeurd.Welke fabrieksgarantie voor een onderdeel dat niet past op mijn wagen????Na 5 maanden sturen ze mij hetzelfde verkeerde onderdeel terug.
Ziehieronder de mail.

M.autodoc.be
do 7/12/2017 11:12
Postvak IN
Aan:
salvayona@hotmail.com;
Evernote
Geachte klant,

Wij hebben goed nieuws voor u! Uw bestelling 6223852 van 24.07.2017 14:33:44 is enkele minuten geleden verpakt in ons logistiek centrum en is nu klaar voor verzending naar Genk.

Uw bestelling wordt bezorgd door:

Koop niets van deze afzetters.Ze verkopen Chinese namaak van grote merken.

Stephan

Op vrijdag 11 mei heb ik een voorbumper besteld. Deze zou op voorraad zijn volgens de website. Levertijd 1 a 2 werkdagen. Gisteren 15 mei heb ik een mail ontvangen waarin staat dat de bumper klaar is voor verzending. Daarbij kreeg ik tevens een track and tracé met een nummer van 30 cijfers.
TNT vraagt om een 8 cijferig nummer. Een e-mail gestuurd naar de klantenservice met de vraag voor het juiste nummer waarop een antwoord volgde met precies hetzelfde foute nummer en ik kreeg te horen dat ze niet wisten waarom dit nummer niet zou kloppen. Je wordt gewoon voor de gek gehouden door dit bedrijf.

Weer geen antwoord op mijn klacht. Jullie moeten mensen niet voor de gek houden.

Drie dagen verder en nog steeds niets ontvangen. Ik krijg nu een DHL nummer en moet volgens een support medewerker Maya Swon op de site van TNT kijken. En dit werkt natuurlijk niet

Wat een verschrikkelijke leugenaars. Ik adviseer om hier niets te bestellen.

Gericke

Er zijn meerdere webwinkels voor auto onderdelen maar dat zijn gewoon andere namen voor die ene autodoc webwinkel. De levertijden en de merken zijn kennelijk gewoon nep want de levertijden komen niet overeen met de werkelijkheid en als je een bepaald merk besteld sturen ze gewoon een ander merk. Zoals bv. remschijven en blokken. Het is volgens mijn ervaring een onbetrouwbare webwinkel. En de communicatie daarmee is heel belabberd. Dus oppassen als een autoonderdelen webwinkel opduikt. Veel kans dat het ook weer van Autodoc is.

Paul

Leuke, bij auto-onderdelen24.nl gasveren besteld (stom niet eerst volledig gecheckt!!!). De prijzen bij de check-out worden op je afrekening met 9 tot 11!% verhoogd! Maar zelfs dan niet op voorraad (ja de 50% duurdere wel).

Erik

Ik heb ook bestelling gedaan bij autoonderdelen24.nl.
Ik had ’t niet gedaan als ik al die negatiefe reviews eerst had gelezen.
Hoop dat meneer Alexej er in stikt!
NIKS HIER BESTELLEN!!

Mike

Autodoc & gelinkte websites links laten liggen, ik heb nu een garantie claim bij ze lopen waarbij het duidelijk is dat ze niet bepaald gemotiveerd zijn te vergoeden. Koop trouwens ook geen bobine/ontstekingsproducten van het merk STARK, wat een bagger! 50% defect in slechts 2 maanden, bedenk maar eens wat dat kost, langs de weg, in & uitbouwen en dan GEEN garantie krijgen. Goedkoop = Duurkoop.

auke

Waardeloze service bij autodoc.

Onderdelen besteld via de app met kentekeninvoer en toch 3x verkeerde delen gekregen. Als ik deze delen terug wil sturen moet ik zelf 26 euro verzendkosten betalen en nog 2 weken wachten op andere delen.

Na contact met de klantenservice om aan te geven dat de fout bij autodoc ligt en ze zelf de retourkosten moeten betalen krijg ik te horen dat ik pech heb en zelf moet betalen, staat in de voorwaarden.

oplichters!

Henk

In tegenstelling tot wat velen schrijven over Autodoc heb ik alleen maar louter positieve ervaringen.
Ik weet dat als ik onderdelen bestel deze binnen een periode van 14 dagen geleverd worden. Hier heb ik vrede mee, als ik dringend iets nodig heb ga ik wel naar een automaterialenzaak.
Betalingen verlopen goed en wat ik bestel krijg ik ook geleverd.
Ik bestel wel de A merk onderdelen ( Ate, INA, Lemforder, TRW, Brembo Bosch) Geen onbekende namen waarvan ik duidelijk al weet dat het Chinese namaak is maar daar is de prijs dan ook naar.

En….ik ben iet door Autodoc gevraagd om een positief verhaal te schrijven.

Gericke

Los van wat ze wel of niet leveren en de levertijden is het toch gewoon een vorm van oplichting als je onder de naam B, C, of E bij Autodoc terecht komt. Zoals je in de trein naar Amsterdan stapt en in Maastricht uit komt. In mijn beleving zijn het bedriegers

Geert

Wat hier boven staat klopt totaal niet, wie A merken besteld krijgt een A merk voor weinig geld, retouneren kan altijd( Wel via de chat en engels) geld staat de volgende dag weer op je accound. Je moet wel idd een eeek wachten op onderdelen ik vindt het een goede webwinkel

Olha

Hallo

Sinds 2015 ben ik klant bij autodoc.Tot nu toe ze zijn veel verbeterd.Binnen een week die onderdelen netjes verpakt en geleverd.
Een keer dat onderdeel niet paste moet ik terug sturen,maar met hun technici heb ik compatibele onderdelen gekregen.Ben zeer tevreden met Autodoc en laatste jaaen ze zijn nog meer verbeterd in questie van kwaliteit en klacht problemen.
Echte aanrader .

Iommi

In 2019 een scooter gekocht bij Doornbosscooters.nl
Dit bedrijfje ondermijnt de wettelijke garantie en past na een conflict met mij zo ongeveer hun eigen garantievoorwaarden aan.
Na een stortvloed van intimiderende en bedreigende berichtjes naar mij was het hen nog niet voldoende. Die sukkel van een eigenaar belde notabene zelf de politie met de mededeling om mij die dag helemaal in elkaar te gaan rammen.Ondanks dat die poeplul niet kwam opdagen heb ik daarop zelf aangifte gedaan van ernstige bedreigingen. De vele berichten op mijn telefoon zorgden voor nog meer bewijzen tegen hen. U bent gewaarschuwd!

Tijl

Ik las de commentaren over autodoc / autoonderdelen 24 veel negatief enkele positief. Ik had wel uitgeplozen dat de beide bedrijven in Duitsland, Berlijn waren gevestigd op een verschillend adres. Zoiets is gewoon een administratieve constructie.Ondertussen heb ik er een niet dringende bestelling gedaan, een Re- buitenspiegel. De prijs voor een elektrische variant lag wel laag wat op een Chinese kopie kan wijzen. De prijzen op tweedehands auto-onderdelen sites als Herbruik.nl/be lagen merkelijk hoger, dit voor afbraakspiegels!! Persoonlijk heb ik voor dit onderdeel helemaal geen bezwaar dat het namaak is, zelfs indien de elektrische bedrading fout zou zijn want dan stel ik het product gewoon handmatig af. En het is geen verplicht onderdeel van de jaarlijkse autokeuring of APK.Erger zou zijn mocht ook het product moeten retourneren en er terugbetalingsproblemen mochten ontstaan.
Ik ben positief want een bedrijf dat zich schuldig blijf maken aan louche praktijken gaat geen rooskleurige toekomst tegemoet, zeker in Duitsland niet
omdat de Europese consumentenbondenvereniging hier snel zal opspringen. Hoop ik toch 😉

Wim

Pas op met deze site, uiteindelijk bestel je bij AUTODOC.DE , krijgt de duitse wet mbt goederen verkoop !

levertijd is lang , en erger zeer onduidelijk, ze hebben 1-2 dagen nodig onderdelen (die op voorraad liggen) verzendklaar te maken, daarna overhandigd aan GLS , deze doet er 4-6 dagen over om het te leveren (hier geen kritiek op GLS, dit is gewoon een goedkope transporteur), maar auto-onderdelenexpert.nl vraagt wël de hoofdprijs 10 euro + 3 euro “veilig bestellen” (wat je hiervoor krijgt? weet niemand) dus uiteindelijk 13 euro verzendkosten , voor een pakje van nog geen 500 gr!

mail naar info@Auto-onderdelenexpert sturen haald niets uit, duurt dagen voor reactie en alleen een algemene mail in het Duits of engels!!

bellen lost ook niets op, een aardige mevrouw, (engels), die niets weet en niets er aan kan doen!

zijn vele auto en motor site die onder hetzelfde moeder bedrijf vallen

Conclusie, als je Haast hebt, mijd deze klub!!, ze zijn wel goedkoop en redelijke kwaliteit

Ferry

Bestelling gedaan bij AUTO-ONDERDELEN24.NL.
Twee autozitkussens. Deze moeten voorzien zijn van een montagemogelijkheid van het zittinggedeelte.
Bij hun iets uitgezocht wat aan mijn wensen vordeed. Na een aantal dagen de bestelling ontvangen. Op de verpakking staat alles goed vermeld, zelfs op de gebruiksaanwijzing staan de bandjes aan de zitting.
Ze zitten er echter niet aan. Dus contact opgenomen met de website.
Dan begint het echt een probleem te worden.
Alle communicatie in het Engels.
Omdat het product Niet aan de verwachting voldoet hoef ik er uiteindelijk maar eentje te betalen. Dat na al vele mails heen en weer.
Maar ik wil ze helemaal niet omdat ik wat anders heb besteld.
Terug sturen op eigen kosten is geen optie. Moet naar Berlijn.
Ik krijg van hun geen medewerking.
Nooit meer bij deze website iets kopen.

Mathijs

Heb een bestelling op Auto-onderdelen24 gedaan. Ik had een watergekoelde dynamo nodig. Er werd mij aanbevolen om via OEM uit te kiezen aangezien ik een Diesel MB heb. Ik vind de verzendkosten vrij wel hoog, maar werd heel goed ingepakt. Binnen 5 dagen was dynamo al bij de garage. Monteur heeft de dynamo gemonteerd en wat bleek er te zijn!!!!! hij lekte!!! Toen mijn monteur dat zei, geloofe ik het niet, totdat hij een video had gestuurd. Ik ging meteen bellen met de klantenservice, en werd mij beloofd dat dit situatie zou opgelost worden. Ik mocht een garantie process starten, aangezien dit een fabrikant fout was geweest. Ik had wel veel formulieren moeten invullen, maar ik denk echter dat dit door de fabrikant geeisd is. Dynamo opgestuurd, maar het probleem bleef, mijn mercedes bleef nog steeds stil staan. Veel telefoontjes van Autodoc gehad met allemaal alternatieven oplossingen, maar kwame uiteindelijk op het punt uit dat ik nog een moest bijbestellen, aangezien de kosten limit van 200euro overschrijden en ze kunnen niet zomaar gratis zoeen duure onderdeel vervangen. Er moest nog eerst uitgezocht worden of dynamo die lekte door de fabrikant zo geleverd was, of mijn monteur tijdens montage geraakt heeft. Dus kortom, nieuwe besteld!!! Binnen 4 dagen was die al binnen, netjes ingezet en mijn auto kon weer de weg op. Het had nog fftjes geduurd totdat ik mijn geld terug kreeg, maar na 5 weken stond geld alweer op mijn rekening, leverancier heeft mijn garantie goed gekeurd. Het heeft genoeg zenuwen en tijd in beslag genomen, maar je bent nooit verzekerd voor zulke ongevallen. In het algemeen tevreden over de service en oplossing.

Roy van Dorssen

Beste,

Week geleden een bestelling gedaan op Autodoc. Bestelling binnen 4 dagen in mijn huis. Toen ik mijn pakket opende viel meteen op dat er andere remklauwen in doos zatten. Mijn onderdelen werden vervangen door een ander merk, namelijk STARK. Nooit van gehoord, meteen gaan googlen, wat voor verassing het is. Bleek te zijn dat het een Duitse merk is van vrijwel goede kwaliteit. Toch wel proberen te monteren, gellukig pasten ze wel. Nu al meer dan twee dagen in gebruik en geen klachten. Ben meer dan tevreden.
Autodoc bedankt!

Groetjes Roy

Ibrahim

nieuw draagarm bij Autodoc besteld. Ruim een week gewacht omdat gls niet kon leveren ivm veel sneeuw
me wagen stond dus een week stil mar vooruit, kon toch nergens door het weer
autodoc hielp me om gls te contacteren om mijn onderdeel op te halen.
probleem lag dus niet aan autodoc en ze werkten mee om mijn probleem op te lossen.

kortom tevreden 🙂

Leah

Hello! Nieuw remblokken gekocht bij autodoc.

Mijn corsa in de tussentijd verkocht. Probleemlos mijn bestelling aan de deur geweigerd.

Geld netjes op mijn rekening terug.

Good job!!

Cindy

Goededag.
Ik had een nieuwe zijspiegel nodig en Autodoc was de goekoopste.

Je moet er geen haast mee hebben, pas over 4 dagen in huis. Kon veel sneller lijkt mij.
Wel makkelijk kunnen installeren.
Geen opmerkingen behalve de levertijd. KAN veel veel sneller!

Kryztof

Bosch ruitenwissers van goede kwaliteit vor aantrekkelijk prijs.
Wycieraczki Bosch dobrej jakości w atrakcyjnej cenie

kees blonk

Tot nu los van levertijden heb ik goede ervaringen. Recent echter een aircopomp besteld van Lucas en die een tijdje laten liggen totdat het weer wat warmer werd. Pomp eronder en wat schetst mijn verbazing: schroefdraad voor aansluiting hoge druklijn zo goed als verdwenen en enkele windingen scheef aangebracht opdat er toch nog een schroef in kan. Testrapport ok terwijl je zo’n pomp niet op lekken kan testen zonder er leidingen aan te verbinden. foto’s van de scheve schroef en ingevulde garantieclaim werden niet geaccepteerd. Gedemonteerd onderdeel van 4 zijden fotograferen en meezenden met een garantieclaim die dan al of niet gehonoreerd wordt. Daarnaast een belofte te tekenen geen extra kosten voor demontage in rekening te brengen. Verzoek van mij een nieuwe pomp te sturen en defecte exemplaar kosteloos te retourneren blijft zonder antwoord.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond