Deel dit artikel
-

Vergelijkingsite Beslist.nl laat klanten op site afrekenen

Beslist.nl laat binnenkort de consument op de vergelijkingsite bestellen en afrekenen bij meer dan duizend webwinkels. De webwinkels betalen voor deze aanvullende dienstverlening een percentage van het orderbedrag. (meer…)

Deel dit bericht

5 Reacties

Haitse Wiersma

Het grootste probleem in deze constructie is de juridische.
De bezoeker koopt op de site van Beslist.nl en betaalt aan Beslist.nl. De koper vertrouwt dan ook op de goede naam van Beslist.nl en komt niet of nauwelijks met de achterliggende shops in aanraking. Daarmee wordt Beslist.nl voor de koper, de betrokken partij, de aansprakelijke partij. De koper zal dan ook bij Beslist.nl aankloppen in het geval van problemen en/of het retouneren van producten. Ik vermoed dat de rechter deze redenatie eveneens zal hanteren.
Tevens voorzie ik complicaties wat betreft de betalingen. Beslist.nl ontvangt de betalingen en zal deze na aftrek van haar commisie aan de winkelier uitkeren. Daarmee functioneert ze als het ware als een bank. Gezien het aantal shops, Belist.nl is geen kleine vergelijker, en de daarmee gepaard gaande financiële geldstromen vermoed ik dat een vergunning van De Nederlandse Bank en/of Autoriteit Financiële Markten noodzakelijk zal blijken te zijn.

Ewout

Als beslist.nl dan net zo omgaat met de consument als met hun klanten, kan het nog wel eens naar worden. Beslist.nl staat er om bekend binnen 30 dagen een deurwaarder op de dak te sturen met 600 euro extra kosten. Slecht plan lijkt me om dit soort malafide partijen dan de retailer uit te laten hangen. Ik zou er niet kopen in ieder geval.

Michel H

Cross-post van mijn reactie op de site van Twinkle:

Dat Beslist tegemoet komt aan de wensen van consumenten en webwinkeliers geloof ik niet zo. Het is eerder tegemoet komen aan hun eigen wensen, en een antwoord op de bedreiging door nieuwe initiatieven zoals Google Shopping. Misschien wel logisch, maar zeker niet in het belang van de webwinkelier.

Wat denk je bijvoorbeeld van cross- en upsellen? Die mogelijkheid wordt de webwinkeliers hiermee ontnomen, onderschat het effect daarvan op de omzet niet.

Daarnaast is Beslist een vergelijker, geen webshop. Ik zie niet in hoe Beslist iemand zover gaat krijgen om een topje bij winkel X te combineren met een broek uit winkel Y, tenzij er iets fundamenteels gaat veranderen aan de site.

Dat de kans dat een consument tot aankoop overgaat hiermee wordt vergroot klinkt dan ook leuk, maar snijdt naar mijn mening gewoon geen hout.

Performance based adverteren kan al prima zonder centraal winkelmandje. Zo laat je webwinkeliers doen waar ze goed in zijn, en dat lijkt me uiteindelijk ook in het belang van Beslist.

Joris Groen

De consument bepaalt of dit een succes wordt. En het ziet er naar uit dat het genoeg voordelen heeft. Eén winkelmandje is gewoon handiger en sneller dan een tocht langs meerdere verschillende uitcheckprocedures. Daarnaast: vertrouwen op het merk Beslist ipv de betrouwbaarheid van een groot aantal onbekende webshops bestuderen scheelt de shopper nog meer tijd. Zaak voor Beslist is om slecht presterende webshops direct te weren. Daarnaast heeft Beslist beschikking over reviews, votes en likes (aanraders) rondom producten, die webshops vaak niet of niet objectief kunnen bieden en die tot en met de “bevestig” knop te bekijken zijn op de site van beslist. Voor de consument dus alleen maar voordelen.

Wilma

Beslist maakt beginnende webwinkels kapot met ondoorzichtige rekeningen . Ik zou ze zeker niet vertrouwen en met ze in zee gaan. Mijn zaak liep harstikke goed tot beslist mij een contract aanpraatte. Op vrijdagochtend ging het in, je moest minimaal 24’uur alles open laten staan en toen bleek dat de wijzigingen die in het weekend worden doorgevoerd pas op maandag verwerkt worden en dus pas maandag in gaan. Ik moet opeens 1600 euro betalen aan beslist, terwijl mijn orders niet gestegen zijn. Nu hebben ze mijn webshop verwijderd van hun website tot ik het bedrag hebt betaald maar als je geen traffic meer hebt wordt dit erg moeilijk. Spijt dat ik met ze in zee bent gegaan en ik zou ze zeker mijn geld niet toevertrouwen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond