Verlies AliExpress naar half miljard dollar
Het verlies van de internationale handelssites van Alibaba Group, waaronder AliExpress, is afgelopen jaar bijna vertienvoudigd tot 510 miljoen dollar.
“Dat komt door de toegenomen crossborder investeringen in AliExpress en Trendyol”. Die laatste een Turks label van de Chinese groep.
Wat deze ‘toegenomen investeringen’ zijn, houdt de leiding voor zich. Mogelijk gaat het om het uitbreiden van het Choice-programma. Dat is een logistieke ‘belofte’ aan de consument dat AliExpress producten die onder dat label worden aangeboden binnen vijf of tien dagen na bestelling bij de klant aflevert.
Begin deze middag publiceerde Alibaba Group de financiële resultaten over het tweede kwartaal van dit kwartaal. Daarin kwamen deze cijfers naar voren.
Het Choice-programma kost veel, maar levert AliExpress ook veel extra omzet op. De verkopen bij de divisie Alibaba International Digital Commerce Group groeiden namelijk met 32 procent tot 4 miljard euro. Die tak is goed voor twaalf procent van de totale concernomzet van de Chinese groep.
Alibaba Group ziet de buitenlandse concurrentie van landgenoten als JD, Temu en Shein groeien en blijft investeren in buitenlandse logistiek.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
2 Reacties
J M Hol
Hoe diepe zakken moet je hebben om dat ooit weer om te draaien naar een positief resultaat? De kleine webshop eigenaar kan daar nooit tegen concurreren.
Harry
gaan het nooit meer winstgevend krijgen.
iedereen maakt wel eens typefout kan je honderden euro’s kosten en Ali is dan niet te bereiken via normale communicatie.