Deel dit artikel
-

Verlies Roblox groter

Metaverseplatform Roblox realiseerde in het vierde kwartaal een 30 procent hogere omzet van 749,9 miljoen dollar. De bruto boekingen van 1,1 miljard dollar zijn ten opzichte van vorig jaar met 25 procent toegenomen. Toch eindigde Roblox het jaar met verlies: 323 miljoen.

De jaaromzet bedroeg 2,7 miljard dollar en de brutoboekingen kwamen uit op 3,5 miljard dollar. Het verlies bedroeg 1,1 miljard dollar, vooral door gestegen personeelskosten.

Roblox genereert inkomsten uit de verkoop van zijn virtuele valuta genaamd Robux, die spelers gebruiken om hun avatars aan te kleden en om andere premium in-game-functies te kopen.

Roblox ziet het aantal gebruikers nog steeds stijgen, 22 procent zelfs, naar 71 miljoen. Zij brachten 15 miljoen uur op het platform door. Daar is wel sprake van een lichte daling.

Het bedrijf verwacht boekingen in het eerste kwartaal tussen 910 en 940 miljoen dollar, en een nettoverlies tot 347 miljoen.

Maandag kondigde het bedrijf nog een ‘uniform vertaalmodel’ aan: een AI-aangedreven tool die realtime vertaling van gesprekken in 16 talen mogelijk maakt. Hiermee kunnen Roblox-gebruikers in elk van de 16 ondersteunde talen blijven spreken,

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond