Verlies websuper Crisp vorig jaar bijna verdubbeld

Onlinesupermarkt Crisp zag zijn verlies in 2021 bijna verdubbelen tot 15,2 miljoen euro. Dat blijkt uit de jaarrekening waaruit Retailnews citeert.
Crisp ontwikkelde zich in 2021 precies volgens plan, meldt mede-oprichter en ceo Tom Peeters aan RetailTrends. Het verlies is in absolute zin groter dan in 2020, maar dat is betrekkelijk in relatie tot de groei en de investeringen.
Crisp meldde in oktober dat het dit jaar 75 miljoen euro groeigeld heeft opgehaald. Uit de jaarrekening blijkt dat 39 miljoen daarvan afkomstig is van bestaande investeerders. De rest kwam van nieuwe geldschieters als Adriaan Mol (oprichter Mollie), Sander van der Laan (ex-Action, nu Douglas) en Joes Daemen (Somerset Capital Partners).
Een dezer dagen werd bekend dat boodschappendienst Picnic in 2021 dieprode cijfers heeft geschreven. Het verlies kwam uit op 114 miljoen euro, bijna drie keer zo veel was als een jaar eerder. De omzet nam wel toe met ongeveer een kwart miljard naar 719 miljoen.
‘We investeren in de groei. ‘We hebben verschillende distributiecentra geopend, en dit soort investeringen betalen zich niet op dag één terug’, aldus ceo Michiel Muller tegen BNR.
Het bedrijf verwacht ook over 2022 verlies te draaien door investeringen in Duitsland en Frankrijk.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond