Deel dit artikel
-

Versatel: 19 duizend klanten voor ADSL2+

Versatel heeft 19.000 aanmeldingen voor ADSL2+, de snellere versie van ADSL die Versatel nu in combinatie met Eredivisie-voetbaluitzendingen aanbiedt. De doelstelling is om eind dit jaar honderdduizend klanten te hebben.

De licentie geldt voor drie jaar. In die periode wil Versatel in Nederland vijfhonderdduizend ADSL2+-klanten aantrekken. Eind dit jaar moet de honderdduizend worden gehaald, meldt het telecombedrijf dat nu wordt overgenomen door Tele2.

Ruim 60 procent van de nu geboekte negentienduizend ADSL2+-gebruikers bestaat uit nieuwe klanten. Naast deze negentienduizend gebruikers van de nieuwe, snelle ADSL-variant heeft Versatel duizend aanmeldingen voor zijn voetbalproduct via een satellietverbinding.

Deze cijfers kwamen naar buiten bij Versatels presentatie van de financiële cijfers vanmorgen. Voor het nu afgesloten tweede kwartaal meldt het bedrijf een omzet van 191 miljoen euro. Dat is een stijging van 33 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar en een groei van 8 procent vergeleken met het eerste kwartaal dit jaar. De Nederlandse omzet is 'slechts' 12,5 procent gegroeid naar 74,6 miljoen euro.

Daarnaast is het totale bedrijfsverlies van 4 miljoen euro een jaar eerder omgezet in een bescheiden winst van 1,8 miljoen dollar voor het tweede kwartaal. In het eerste kwartaal dit jaar verloor Versatel nog 2,5 miljoen dollar.

Het ebitda-resultaat (inkomsten vóór aftrek van rente, belasting en andere posten) staat echter wel onder druk door de uitrol van de benodigde infrastructuur voor het zogeheten triple play (Internet, telefonie en televisie). Versatels ebitda is het afgelopen jaar 11 procent gedaald naar 15 miljoen euro. De uitrol van triple play heeft in de eerste helft van dit jaar al 46 miljoen euro gekost.

Deel dit bericht

1 Reacties

JJ

Fijn… oh zo fijn…Alleen ben ik benieuwd of Versatel het normaal vind dat ze niet reageert op mijn vragen. Maandag 1 augustus zou ik aangesloten worden, de vrijdag ervoor mn ADSL1 verbinding afgesloten… t was al vervelend dat ik het weekend zonder moest doen, maar maandag was er geen installateur (hij was er wel, maar had geen zin en propte een briefje in mn bus dat ik niet thuis was)… Nu is het donderdag… Versatel neemt de telefoon niet op omdat het te druk is, het installatie bedrijf (Imtech) zegt terug te bellen, maar na 6x beloven is dat nog steeds niet gebeurd. Ondertussen heb ik geen verbinding en speelt Versatel mooi weer met hun nieuwe technologie…. Vanmiddag maar eens op het hoofdkantoor lansg!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond