Deel dit artikel
-

Versatel stapt in warenhuis Hot Orange

Telecombedrijf Versatel heeft een klein belang genomen in het online warenhuis Hot Orange . Met het geld wil de winkel versneld de Europese strategie uitvoeren, en het zal een vooraanstaande plaats krijgen op de Zon-portal , waarvan Versatel voor 90 procent eigenaar is. Zonnet-chef Gert Post ziet voor zijn portal een nummer één-positie in Nederland weggelegd.

Inmiddels heeft Hot Orange al flink wat kapitaal tot haar beschikking. Eerder investeerde de venture capitalist Gorillapark al in de winkel. Ook NeSBIC zit voor zes miljoen in Hot Orange. Roel de Hoop, CEO van Hot Orange: 'De opbrengsten geeft ons de mogelijkheid om sneller te groeien, ook internationaal.'
De winkel had voor Nederland toch al geen slechte bezoekcijfers, nu krijgt het ook de beschikking over de 350.000 gebruikers van Zon.

Gert Post, Managing Director van Zon Nederland, verklaart: 'VersaTel's samenwerking met Hot Orange betekent een strategische samenwerking voor de portalsite van Zon. Wij zijn ervan overtuigd dat Zon het vermogen heeft om in Nederland de nummer één portalsite te worden. Unieke content- en e-commerce toepassingen zijn onmisbaar bij het bereiken van dit doel.'

Deel dit bericht

4 Reacties

Karin Nijenhuis

Ik heb recent een mindere ervaring met //Hot-Orange.com, bij de bestelling van een Valentijn artikel. Op 4 februari j.l. heb ik een bestelling gedaan, welke uiteraard op Valentijsdag, incl. valentijns-boodschap zou worden bezorgd op het doorgegeven afleveradres.Vanmorgen, 21 februari, is het artikel bij mijzelf bezorgd i.p.v. op het doorgegeven afleveradres en dan ook nog n.a.v. een door mij gestuurd email bericht, afgelopen vrijdag 18 februari naar hot-orange.com!Het artikel was door mij middels een creditcard voldaan en het blijkt, dat de hele afhandeling niet vlekkeloos verloopt!Er ligt dus nog wat in het verschiet bij Versatel.

HJB

ok.. versatel stapt in warenhuis Hot Orange, in principe gaat het artikel meer over het idee van Zon dat er een mogelijkheid bestaat dat ze "in Nederland de nummer één portalsite kunnen worden"waarbij "Unieke content- en e-commerce toepassingen zijn onmisbaar bij het bereiken van dit doel." hot-orange als een e-commerce toepassing, inderdaad. Uniek? Of zelfs speciaal… dat is de vraag. Een "Bijenkorf" van het internet zal het altijd afleggen tegen DE Bijenkorf op het internet. Koopgemak voor de gebruiker is nu geen argument meer om je te onderscheiden op het internet. (het is de defacto standaard). time will tell…. En een argument als: "Door de transactie met VersaTel krijgt //hot-orange.com toegang tot de 350.000 gebruikers van Zon doordat beide bedrijven elkaars diensten promoten"staat en valt met het huidige en toekomstige imago van zowel Zon als Hot-Orange.

Emile Bode

Eindelijk wordt e-commerce ook in Nederland serieus genomen.

DF

Onbegrijpelijk! Dat ook Versatel in het verhaal hot-orange stapt. Zoveel miljoenen worden er in dit project gestopt maar waarmee wil hot-orange omzet gaan maken? Met die paar artikelen, of gaat het tegenwoordig voor aandeelhouders niet meer om omzetcijfers en volgen ze gewoon het Amazon.com patroon en bijten ze straks in een zure sinaasappel?!  

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond