Deel dit artikel
-

Vertragingen bij webwinkels nemen toe, consument klaagt

Veel webwinkels communiceren inmiddels op hun websites dat er sprake is van langere levertijden en vragen klanten om begrip. Nadat PostNL al waarschuwde voor vertragingen, doet ook Thuiswinkel.org dat.

Zien webwinkels met de feestdagen nog een grote diversiteit in aankopen, nu merken ze dat consumenten in dezelfde vijver vissen. Drogisterij- en gezondheidsartikelen, persoonlijke-verzorgingsproducten en alles wat met eten en drinken te maken heeft, kent groeipercentages van tussen de 50 en 100 procent.

Voor artikelen die helpen het leven thuis aangenamer te maken (van sport, DIY en tuin tot diepvriezers, boeken en speelgoed) liggen de groeipercentages tussen de 20 en 40 procent.

Naast de enorme groei in online bestellingen, zorgen ook de extra maatregelen die magazijnen, distributiecentra en vervoerders nemen voor vertragingen. Deze extra maatregelen zijn nodig om de gezondheid van hun eigen medewerkers en klanten te kunnen waarborgen.

Veel mensen werken vanuit huis, ziekte van medewerkers en/of partners zorgt voor extra druk en ook hygiënemaatregelen kunnen voor vertragingen zorgen.

Het aantal klachten op sociale media en websites van sommige webwinkels over te late leveringen van webwinkels is in de afgelopen dagen toegenomen. Directeur Wijnand Jongen signaleert dat een kleine groep consumenten zijn ongenoegen uit via het klachtenformulier op de website van Thuiswinkel.org.

‘Waar klagen natuurlijk mag, vragen we als branche en webwinkels ook om begrip in deze tijden. Webwinkels en hun vervoerders werken met man en macht om pakketje zo snel mogelijk te kunnen leveren.’

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond