Deel dit artikel
-

Vervoerder RET lanceert loyaliteitsprogramma

De Rotterdamse RET introduceert als eerste vervoerder een loyaliteitsprogramma voor het gebruik van de OV-chipkaart: OVMiles. De reiziger kan mijlen sparen door reizen met z’n OV-chipkaart. Deelname aan het programma is gratis.

RET is maandag begonnen met de werving van duizend ‘testklanten’, maar wil het programma al in januari lanceren. Er wordt samengewerkt met 21 Rotterdamse bedrijven en instellingen, zoals Blijdorp, Euromast, Feyenoord, Hotel New York, SS Rotterdam, Spido en museum Boymans van Beuningen. OVMiles is een nieuwe toepassing op de OV-chipkaart, ontwikkeld door RET met de medewerking van en gecertificeerd en getoetst door TranslinkSystems (TLS).

Via de OV-chipkaart staat iedere gereisde kilometer automatisch voor een gespaarde mijl. Deze mijlen via de speciale site OVmiles.nl of direct bij een deelnemend bedrijf worden gebruikt voor korting of extra’s zoals een cadeautje of een exclusieve rondleiding. RET en deelnemende bedrijven organiseren verder speciale aanbiedingen en winacties, via website en mailings. Iedere deelnemende klant kan via een eigen account Miles besteden en bijhouden hoeveel er al gespaard zijn.

De RET was het eerste vervoersbedrijf in Nederland dat destijds de OV-chipkaart introduceerde en vindt het nu tijd voor een nieuwe fase. Pedro Peters, algemeen directeur RET, zegt: ‘Wij hebben altijd gezegd dat we met de chipkaart meer mogelijkheden gingen bieden voor de klanten.’

 

Deel dit bericht

1 Reactie

Leonard Wolters

Doet RET dit met Brand Loyalty? Ben nu wel benieuwd (naaar aanleiding van berichtgeving vorige week)

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond