Verwijzend verkeer neemt met 300 procent toe dankzij Facebook-integratie

Gemiddeld genomen stijgt het gehele verwijzend verkeer naar mediasites met 300 procent wanneer de site wordt geïntegreerd met Facebook. Ook de tijd die de gebruiker op de site spendeert stijgt aanzienlijk. (meer…)
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
3 Reacties
Sander
Ik ben benieuwd hoe Emerce dit ervaart? Zien jullie ook grote stijgingen vanuit Facebook of moeten jullie de traffic hebben van Twitter en zakelijk netwerk Linkedin? Zoals de verdeling nu is onderaan dit bericht.
Erwin Boogert
Over stijgingen kan ik niet zo veel zeggen omdat we de verwijzingen naar Facebook en LinkedIn pas sinds vrij kort ondersteunen. Het is te kort dag om iets over dat soort ontwikkelingen te zeggen. Maar over de verhoudingen is wel iets te zeggen. Als je de tellertjes onder de items zou volgen, zie je dat Twitter de hoogste cijfers haalt. Constant. Onder ieder verhaal. Dat is geen sprake van een explosie, maar van een geleidelijke vooruitgang.
In die tellertjes zit nog een ‘raadseltje’ verstopt trouwens. De ene keer wordt een bericht amper doorgeplaatst op LinkedIn en de andere keer relatief veel. Waarom een verhaal de ene keer wel vaak en de andere keer niet op LI wordt gepost? Geen idee.
Karel Geenen
@Erwin
Dat van die LinkedIn is inderdaad een raadsel. Bij onze blog ervaren we hetzelfde probleem.
Nadeel is dat je niet kunt zien WIE er het bericht hebben doorgeplaatst (wat wel bij Twitter kan). Dan is het lastig te controleren.
Verder moeten ook bij Twitter vraagtekens worden gesteld. Want die getallen in de tellers komen niet overeen met de werkelijkheid. Die is namelijk vaak 20% hoger.