Deel dit artikel
-

Verzendsoftware Ingrid betreedt de Nederlandse markt

De maker van verzendsoftware Ingrid zet zijn eerste stap buiten de thuismarkt Zweden. In Nederland gaat het zijn activiteiten opbouwen met Emiel Lutz als countrymanager.

Gisteren maakte Ingrid Lutz‘ aanstelling bekend, alsmede de lancering van zijn geografische expansie. Hiervoor haalde het in maart 21 miljoen euro op bij de noordelijke investeerders Verdane en Schibsted. De tweede ronde in twaalf maanden.

Na Nederland zal het Verenigd Koninkrijk spoedig volgen.

Ingrid is opgericht in 2015 en bouwt software die webwinkels, pakketvervoerders en consumenten met elkaar verbindt. Shops die de software gebruiken voegen een sjabloon toe in hun checkout waarmee de klant kan kiezen welke optie van vervoerder hij wil gebruiken. Dat is conceptueel vergelijkbaar met wat onder meer Sendcloud en Paazl doen.

De dienst is ook bruikbaar in de context van fysieke winkels en bevat ook een module voor retouren. Voor dat laatste deden ze vorig jaar een overname.

De Zweden bouwden voorts een app waarmee de consument vrij gedetailleerd de status van zijn bezorging kan volgen.

Lutz zegt in een persbericht: “Er doet zich een enorme kans voor om in de bezorgsector onderscheid te maken. Nieuwe leveringsmethoden, zoals fietskoeriers en afhaalpunten, winnen snel terrein in Nederland. Ingrid’s platform biedt de mogelijkheid om de impact van deze nieuwe leverings- en retourmogelijkheden eenvoudig te testen en de optimale strategie te ontdekken die bijdraagt aan conversie en verbetering van de marges.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond