Deel dit artikel
-

Muziekplatform VEVO richt zich ook op Nederland

All-premium muziekvideo en entertainment platform VEVO richt zich nu ook op Nederland met video’s van Afrojack, Anouk, Gers Pardoel, Laura Jansen en Lisa Lois. Tot dusver waren de VEVO video’s in Nederland uitsluitend te zien via partner YouTube.

VEVO werd in december 2009 gelanceerd door grote platenlabels als  Sony Music en Universal en investeerde meer dan tweehonderd miljoen dollar in de content van muziekvideo’s en -programma’s. Het platform kan worden ingericht op basis van persoonlijke wensen en maakt volop gebruik van social media. Zo kunnen dankzij de integratie met Facebook VEVO-gebruikers afspeellijsten samenstellen en delen met vrienden. De VEVO-diensten zijn gratis en ook beschikbaar via het mobiele internet. Op korte termijn zal het beschikbaar zijn op Xbox.

Naast muziekvideo’s zendt VEVO ook grote muziekevenementen uit, zoals het Global Citizen Festival (Neil Young & Crazy Horse, Foo Fighters) en het 2010 FIFA World Cup Kick-Off Celebration Concert (The Black Eyed Peas, Shakira, Alicia Keys).

VEVO leunt zwaar op adverteerders als Beslist, Citroën, Henkel (Pattex), Imgroma, Ralph Lauren en Vodafone. De ‘ad clutter’ (overvloed aan reclame) van VEVO is volgens het platform zelf laag in vergelijking met televisie en andere online videoplatforms. Overigens heeft VEVO geen advertentiekantoor in Nederland. De advertentieverkoop is volgens een woordvoerder uitbesteed aan Google Nederland.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond