Deel dit artikel
-

Vevo sluit Europees reclamepact met WebAds

Muziekvideonetwerk Vevo besteedt de advertentieverkoop in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Spanje uit aan WebAds uit Amsterdam.

Het Nederlandse saleshouse wordt het loket voor adverteerders in die landen die bereik zoeken op ‘connected tv’.

Op YouTube heeft Vevo 20 miljoen abonnees en meer dan een half miljard streams, maar het is bezig zijn positie daarbuiten te verstevigen. Daartoe ontwikkelde het een app die muziekclips streamt op tv-omgevingen. Dat zijn bijvoorbeeld Google TV, Fire TV (Amazon), Android TV, Roku en bij verscheidene telco’s. Begin dit jaar werd de app in een verbeterde versie uitgebracht.

Videocommercials duren vijftien of dertig seconden, zijn niet-skippable en verschijnen maximaal elke drie à vier video’s. Het bedrijf claimt een internationaal maandbereik van een miljard kijkers.

Foto: Ville Hyvönen (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond