Deel dit artikel
-

VIA: ‘Markt moet snel in actie komen met tools voor verwerking persoonsgegeven’

Het goedkeuren van cookies en dergelijke is voor de consument te ingewikkeld. Er moeten toepassingen komen waardoor consumenten op een geïnformeerde manier toestemming voor het gebruik van persoonsgegevens kunnen geven. 'Door het proces weer overzichtelijk te maken, kunnen we transparant richting de consumenten communiceren wat we met hun data doen. Alleen op die manier kunnen we het vertrouwen van de consument laten groeien,' stelt sectororganisatie VIA.

Branchevereniging VIA heeft vandaag het onderzoek “De Waarde van Data: het Consumentenperspectief” gepubliceerd. Dit onderzoek, uitgevoerd door Ipsos, geeft inzicht in hoe de consument omgaat met het delen van persoonsgegevens online en de waarde die daaraan wordt gehecht. De uitkomst benadrukt de noodzaak van het verder ontwikkelen van duidelijke standaarden binnen de digitale reclame-industrie.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!