Deel dit artikel
-

VIA publiceert playbook ‘Marketplaces in het e-commercelandschap’

De Taskforce E-commerce van brancheplatform VIA publiceert vandaag het zogenaamde playbook ‘Marketplaces in het e-commercelandschap’. Hiermee wil de taskforce meer inzicht bieden in de impact van marketplaatsen op de (online) retailbranche, de sterke en zwakke punten van marktplaatsen in kaart brengen en domeinspecifieke spelers uitlichten.

Marktplaatsen zijn niet nieuw in het (online) retaillandschap, maar door de toenemende toegankelijkheid van internationale platformen als Amazon is de ontwikkeling in een stroomversnelling gekomen. Marketplaatsen worden steeds dominanter. Hun omzet is zelfs harder gegroeid dan het aantal e-commercespelers.

Marktplaatsen zijn een van de grote drijvers van de groei van de e-commercesector, stelt VIA. Desondanks is de markt nog steeds aan het leren en aan het doorontwikkelen. Met name mbol.com en Amazon beïnvloeden het oriëntatie-, zoek- en aankoopgedrag van de consument enorm. Dit veranderende gedrag heeft een blijvende impact op het totale e-commercelandschap.

Het playbook kan hier worden gedownload.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond