Deel dit artikel
-

Viaplay koopt 700 uur ‘exclusives’ in

De voor Nederland nieuwe streamingdienst Viaplay versterkt zijn videocatalogus met 700 uur nieuw werk. Daartoe sluit het een overeenkomst met Entertainment One, een dochterbedrijf van Hasbro.

De uitbater van Viaplay, het Noorse Nordic Entertainment Group, koopt de licenties voor Scandinavië, de Baltische staten, Polen en Nederland. Het betreft nieuwe titels en reeds bestaande. De zevenhonderd uur komt bovenop de reeds bestaande 5.800 uur aan producties in de online videotheek.

Viaplay, ook het nieuwe huis van de Formule 1-races, gaat in maart 2022 van start in Nederland. Het begint met duizenden uren videocontent en spreekt met lokale producenten voor meer.

Onlangs sloot het mediabedrijf een productiedeal met MGM voor nieuwe Originals. In Nederland lopen de pitches nog. Vanaf 2023 zal elk land minstens vijf lokale producties moeten toevoegen aan de internationale videotheek.

Belangstellenden bij Viaplay zelf een abonnement afsluiten (14 euro p/m) of via de tv-portals van KPN en VodafoneZiggo.

Foto: Marco Verch (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond