Deel dit artikel
-

Vijf miljoen euro groeigeld voor ChannelEngine

ChannelEngine uit Leiden haalt vijf miljoen euro groeigeld op om zijn internationale groei te versnellen. Het wil meer marktplaatsen uit meer landen aan zijn platform koppelen.

De Serie A-ronde staat onder leiding van INKEF Capital, met deelname van de bestaande investeerder Airbridge Equity Partners. Dat investeerde eind 2018 reeds 1,1 miljoen euro.

Directeur en oprichter Jorrit Steinz zegt in een telefonische toelichting: “In 2020 hebben we kunnen laten zien wat we in huis hebben. Als bedrijf zijn we met een factor drie gegroeid. Tijdens de oriëntatie op de investering hebben we met meerdere partijen uit verscheidene landen gesproken. Met INKEF klikte het en, met het oog op de toekomst, ze hebben een groot fonds om mee door te investeren.”

De vijf miljoen euro wordt gebruikt om het personeelsbestand te verdubbelen. ChannelEngine.com heeft nu 65 medewerkers en hoopt binnen een jaar met nog eens zeventig man te groeien. “Wat we nu doen is een voorinvestering in technologie, netwerk en support. We willen een wereldwijd netwerk kunnen aanbieden, wat een enorme uitbreiding vergt qua kanalen.”

ChannelEngine levert technologie, koppelingen, waarmee merken en retailers hun voorraden aansluiten op marktplaatsen als bol.com, Amazon, Zalando en Cdiscount. Hoe groter Steinz netwerk, hoe interessanter zijn bedrijf wordt voor de internationale top qua merken en retailers. Dan kunnen zij met één leverancier hun internationale crossplatform distributiebeleid uitvoeren.

Steinz: “E-commerce neemt een steeds groter deel van de wereldwijde detailhandelsverkopen voor zijn rekening. Klanten hebben hun zoektocht naar producten verschoven van zoekmachines naar marktplaatsen. Grote e-commercespelers, maar ook zoekmachines en vergelijkingssites, veranderen in marktplaatsen.”

Kyang Yung, directeur INKEF, zegt in een persbericht: “Het spreekt voor zich dat het bedrijf enorm is gegroeid door mee te liften op COVID, hoewel de pre-COVID-cijfers al meer dan indrukwekkend waren. En met merken die nu steeds vaker rechtstreeks naar de consument gaan, biedt het klantenbestand nu een aantal behoorlijk indrukwekkende wereldwijde merken. Voor ons was het de interessante marktpositie, de tractie en niet in de laatste plaats de diepgaande domeinkennis van het team op het gebied van e-commerce die ons deed besluiten om deze sterke, op overtuiging gebaseerde investering te doen”.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond