Deel dit artikel
-

Viktor van der Wijk nieuwe managing director UM

Viktor van der Wijk start per 2 april als managing director bij mediabureau UM. Hij volgt daarmee Carolien van ’t Hek en Yvonne Prins op die recent afscheid namen van UM.

Van der Wijk is gepokt en gemazeld in de digitale wereld. De grote concerns als IPG Mediabrands, waar zijn UM onder valt, zijn tegenwoordig goed uitgerust met offline en online vaardigheden.

Tegen Emerce zegt hij: “Ze zijn fullservice geworden en dat merk je in het feit dat grote concerns uit bijvoorbeeld retail en de bankwereld de holdings weer uitvragen.”

Bij zijn nieuwe werkgever moet hij groei bewerkstelligen voor nationale en internationale accounts door meer te integreren met andere zusterlabels. Daarbij is een sleutelpositie weggelegd voor Kinesso, de technologiegedreven performancemarketingtak van IPG. In Nederland zit daar het DNA in van bGenius, het tech- en datalabel dat in Groningen werd ontwikkeld.

Andere labels uit de IPG-groep zijn onder meer: Initiative, Yune en Magna.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond