Deel dit artikel
-

Virtuele merken stomen op in mobiele markt

Bijna de helft van de mobiele markt in Nederland loopt via 64 virtuele aanbieders. Virtuele merken bedienen ruim 40 procent Nederlandse mobiele markt, zo stelt Telecompaper in een vandaag verschenen onderzoek.

Op de Nederlandse markt zijn 64 virtuele aanbieders actief met in totaal 8,3 miljoen aansluitingen. Die 64 aanbieders zijn uit te splitsen naar zelfstandige virtuele merken en virtuele merken die onderdeel zijn van (een samenwerking met) de netwerk operators,

Hi en Telfort zijn de twee grootste actieve virtuele operators. In het onafhankelijke segment blijven Lebara en Lycamobile groot, terwijl Tele2 groeit.

Makkelijk hebben deze merken het niet, In een half jaar tijd zijn er zeven merken verdwenen en kwamen er vier bij. In de volle Nederlandse markt is het moeilijk om op te vallen. Een ‘me too’-merk beginnen is in de huidige markt geen goede strategie, vooral voor kleine aanbieders, stelt het Houtense onderzoekbureau.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond